Gå til innhold

Betennelse (?) i leggene - noen som kan hjelpe?


Tina360

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmmmm, nei kunne visst ikke det i følge fb.

Så da får jeg blottlegge men igjen dumhet for alle :p

Hva er nimi? Er det eget senter som har tilholdssted et bestemt sted, eller er det en type kjede av noe slag?

Hva er spesielt med manuelterapeut? Har såvidt hørt om det før... O.o

Og i forhold til de pillene. Fikk beskjed om å ta de på tom mage, for at kroppen skulle ta de best mulig opp. Mulig jeg husker feil, men var det jeg satt igjen med... Så jeg har gjerne ventet 30-40min (opptil en timestid) når jeg har hatt mulighet, og i hvertfall 10. Er det feil oppfattet? :p bør jeg ta det i samme moment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nimi = Norsk idrettsmedisinsk institutt. De holder til på Ullevål med besøksadresse: Sognsveien 75d Ullevål Stadion, 0855 Oslo.

2. Manuellterapeuter er kort oppsummert en spesialisering etter man har fullført bachelor i fysioterapi. De er eksperter på muskel- og skjelletsystemet.

3. Tas før mat, men sørg for å spise i etterkant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv slitt med beinhinnebetennelse i mange år. Anbefaler å søke en spesialist med en gang. Jeg dro til fysio. Fysio lærte meg hvordan jeg kunne massere leggen selv. Etter 1 mnd. med massering var smertene borte, smerter jeg hadde hatt i flere år. Det hjalp jo også på å halvere treningsmengden i den perioden, samt voltarengel sammen med massasjen (kun for smertene). Det gjør hinnsides vondt å massere, da man legger den kraften man har i tommelen på de vonde punktene for så å "gni ut melposene" du kjenner under huden. Kjenner flere som har hatt gode erfaringer med det samme.

Smertefullt, men det funker fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da år prøve det! ;)

Men jeg synes ikke det er noe vondt å ta på det. å enten er jeg mildt angrepet, eller så er jeg rævva på å massere beina :p Men googler litt rundt nå, så får jeg se hva jeg finne i nærområdet ;)

Tusen takk for masse bra innspill! :D

Om det ikke er vondt å ta på det ville jeg heller kuttet ned på lengden av hver enkelt trening i en periode og så massere det helt bort (hvis det skulle funke). Må være en mild betennelse, for massasje av en legg med beinhinnebetennelse er et rent hellvette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er vondt å ta på det ville jeg heller kuttet ned på lengden av hver enkelt trening i en periode og så massere det helt bort (hvis det skulle funke). Må være en mild betennelse, for massasje av en legg med beinhinnebetennelse er et rent hellvette :)

Jeg kjenner sjelden noe i forbindelse med trening nå. Men det gjør vondere og vondere utover dagen på jobb. Begynner liksom etter to-tre timer... Kjente vondtene i forbindelse med trening før sommeren. Men lite nå... Kan jogge, drill og liknende en Time uten å merke stort. Men det er ikke like lett etter en arbeidsdag... Får se hvordan beina reagerer nå som den ikke får mer medisin. Det blir jo spennende å se hvor fort det går! ;)

Tror ikke den er så kraftig. Og det er ikke slik at den kommmer plutselig. Men den sniker seg inn på og eskalerer litt. Men har hele tiden vært forsiktig med trening. Før sommeren hadde jeg et mesterskap som jeg sparte meg til. Jeg skulle konkurrere tre dager på rad, så var nødt til å fungere mest mulig optimalt. Så tok hensyn veldig tidlig.

Nå er jeg også forsiktig fordi jeg ønsker å kunne trene masse til VM, og da må jeg bli kvitt den driten :/

Derfor har heg liksom ikke følt meg hundre prosent sikker på at det er betennelse, da jeg ikke synes det er melete eller særlig vondt å ta på. Bare verker veldig når det er i gang. ;) men det hjelper jo m betennelsesdempende da, så er vel kanskje betennelse? Jaja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har etter mange år med beinhinnesmerter via fysio funnet ut at å tøye under fotbladet (ved å stå og rulle over en vinflaske, tennisball o.likn.) så blir leggen mykere og det holder mine legger betennelsesfrie.

Så om en er stram under foten så drar muskulaturen i leggen for mye og det blir betennt i muskulaturen rundt beinhinna.

Jeg har prøvd mye forskjellig, akupunktur, tabletter, hvile.. tøye leggene hver dag og stå på vinflaske er det som hjelper for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har etter mange år med beinhinnesmerter via fysio funnet ut at å tøye under fotbladet (ved å stå og rulle over en vinflaske, tennisball o.likn.) så blir leggen mykere og det holder mine legger betennelsesfrie.

Så om en er stram under foten så drar muskulaturen i leggen for mye og det blir betennt i muskulaturen rundt beinhinna.

Jeg har prøvd mye forskjellig, akupunktur, tabletter, hvile.. tøye leggene hver dag og stå på vinflaske er det som hjelper for meg.

Ja, det kan jeg jo prøve! :) Prøvde å kjenne under foten nå, og det var ganske vondt på insiden.

Det blir jo som fotsoneterapi, da ;)

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...