Gå til innhold

Erfaring med runners knee?


Hulder

Anbefalte innlegg

Fekk plutselig innsettande smerter på utside av kneet under ein joggetur, ei nærmast spastisk smerte som bygger seg opp ved økt intensitet (då spesielt i rask jogg, jogg i nedoverbakke, ved høge kneløft, ol). Denne har etter dette dukka opp ved kvar kardiotrening , merkar det også ved f.eks. knebøy. Kjem ofte ei stund uti treninga. Ulmande først, for å så bygge seg opp såpass at ein må avbryte/avlaste.

Lurer veldig på om dette kan vere såkalt runners knee? Og i så fall, kva kan ein gjere for å bli kvitt dritten? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fekk plutselig innsettande smerter på utside av kneet under ein joggetur, ei nærmast spastisk smerte som bygger seg opp ved økt intensitet (då spesielt i rask jogg, jogg i nedoverbakke, ved høge kneløft, ol). Denne har etter dette dukka opp ved kvar kardiotrening , merkar det også ved f.eks. knebøy. Kjem ofte ei stund uti treninga. Ulmande først, for å så bygge seg opp såpass at ein må avbryte/avlaste.

Lurer veldig på om dette kan vere såkalt runners knee? Og i så fall, kva kan ein gjere for å bli kvitt dritten? :/

Det kaaan høyrast ut som Runners knee ja. Du seier det kjem ofte ei stund uti treninga, då meiner du under løping sant?

Mitt tips: ikkje løp igjen før du har fått sjekka det ut. Oppsøk f.eks. ein fysioterapeut med kompetanse på kne og løpeskadar og ta det derifrå. I mellomtida kan du prøva å rulla litt på IT-bandet, søk på nett så finn du nok ein del videoar som viser korleis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping/jogging ja. Eg har trent med det her i 3 veker ca. Men prøvd å unngå det som utløyser det mest..

Den der IT-rullinga er så intenst vondt (og stramt/hardt) at det veit eg ikkje om eg får til. Prøvde med ein foamroller ein gang i vår, fy flaaate altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping/jogging ja. Eg har trent med det her i 3 veker ca. Men prøvd å unngå det som utløyser det mest..

Den der IT-rullinga er så intenst vondt (og stramt/hardt) at det veit eg ikkje om eg får til. Prøvde med ein foamroller ein gang i vår, fy flaaate altså..

Dersom IT-bandet er så stramt/vondt at du ikkje klarer å rulla det ein gong bør du absolutt oppsøke ein fysioterapeut. Akupunktur kan løsna det bl.a. Sidan dette er ein belastningsskade er det mogeleg at du forverrer situasjonen kvar gong du løper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jes! Kjenner igjen det der… endte oppmed dramatisk kutt i mengde og lengde løping (løpte fast hver morgen). Type sko, såle og mere skog/skau underlag hjelper. Fysio ba meg bare ta det kuli et par uker, lege ba meg kutte asfalt. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom IT-bandet er så stramt/vondt at du ikkje klarer å rulla det ein gong bør du absolutt oppsøke ein fysioterapeut. Akupunktur kan løsna det bl.a. Sidan dette er ein belastningsskade er det mogeleg at du forverrer situasjonen kvar gong du løper...

Ohnoes. Utside lår er følbart hardt og stramt, tenkte det berre var fordi ein kjem rett på muskelen der. Men veit det muligens er litt _for stramt, når eg prøvde den rulla kjennes det ut som eg rullar rett på lårbeinet. Forstod liksom ikkje at det skulle vere bra når det var så intenst vondt. Får vel muligens fikse meg ein legetime då...

Eg har trappa ned på sprininga, og brukt ellipse, spinning, fjelltur som erstatning, men lurte på om all trening som innbefatta knemusklaturen var negativt, eller om det er den dunk-dunk belastninga ved jogging som var verst..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå jes! Kjenner igjen det der… endte oppmed dramatisk kutt i mengde og lengde løping (løpte fast hver morgen). Type sko, såle og mere skog/skau underlag hjelper. Fysio ba meg bare ta det kuli et par uker, lege ba meg kutte asfalt. Lykke til:)

Spring minimalt på asfalt, maks 20% av jogginga skjer der. Ellers på sti/grus. Skiftar sko ca. 2 gangar i sesongen (tidlig vår og seinsommar), har Asics som favoritt. Kor lenge måtte du kutte ut springinga? Opplevde du betring raskt?

Eg er øm/stiv i kneet i ca. eit døgn etter det oppstår ifb med trening. Så merkar eg ingenting til det før det dukkar opp att ved neste joggetur/fjelltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohnoes. Utside lår er følbart hardt og stramt, tenkte det berre var fordi ein kjem rett på muskelen der. Men veit det muligens er litt _for stramt, når eg prøvde den rulla kjennes det ut som eg rullar rett på lårbeinet. Forstod liksom ikkje at det skulle vere bra når det var så intenst vondt. Får vel muligens fikse meg ein legetime då...

Eg har trappa ned på sprininga, og brukt ellipse, spinning, fjelltur som erstatning, men lurte på om all trening som innbefatta knemusklaturen var negativt, eller om det er den dunk-dunk belastninga ved jogging som var verst..?

Eg veit ikkje om ein lege kan hjelpa så mykje utover å henvisa til fysioterapi - så eg trur eg vil anbefala deg å berre gå rett til ein fysioterapeut om du har anledning til det.

Eg har ingen kompetanse innan dette, men basert på mi erfaring så gjeld dette:

Det er spesielt løping som er ille, men fjellturar er kanskje ikkje heilt bra det heller. Eg merka i mitt tilfelle at å gå nedover var uheldig. Eg trente styrke undervegs i behandlinga, men eg er altså ikkje heilt kvitt det ennå, etter 10 månadar. Så styrketrening kan nok og vera uheldig. Spinning og ellipse bør vera ganske greit. Dersom du vel å trena styrke så ver bevisst på stillinga til kneet, at det ikkje fell innover i knebøy osv.

Men eg kan og prøva dette: Ole-Mats Moskvil - har du nokre gode tips til TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje om ein lege kan hjelpa så mykje utover å henvisa til fysioterapi - så eg trur eg vil anbefala deg å berre gå rett til ein fysioterapeut om du har anledning til det.

Eg har ingen kompetanse innan dette, men basert på mi erfaring så gjeld dette:

Det er spesielt løping som er ille, men fjellturar er kanskje ikkje heilt bra det heller. Eg merka i mitt tilfelle at å gå nedover var uheldig. Eg trente styrke undervegs i behandlinga, men eg er altså ikkje heilt kvitt det ennå, etter 10 månadar. Så styrketrening kan nok og vera uheldig. Spinning og ellipse bør vera ganske greit. Dersom du vel å trena styrke så ver bevisst på stillinga til kneet, at det ikkje fell innover i knebøy osv.

Men eg kan og prøva dette: Ole-Mats Moskvil - har du nokre gode tips til TS?

For å unngå dei altfor store utgiftene så er det vel greiast med ei henvising frå lege..? Har aldri vert til fysio før, så er ikkje heilt inne i korleis det føregår. Men å gå direkte til privat fysio kostar vel nokon hinsides..? Får vege opp evt ventetid og dårlig kunnskap hos kommunale fysio (han her i kommunen har ein snittalder på pasientane sine på ca 77,5 år, og er omtrent like gamal sjølv, usikker på hans kunnskap innanfor denne typen "skader") ift kva ein evt privat fysio kan bidra med. Takk for tips iallefall :)

Lei av alle desse småskadene no, går rett frå den ubrukelige kroppsdelen til den andre!

Forresten, sidan eg har ein felles joggar her; kor vanleg er det å miste tånegler? Eg har eit lite freakshow på beina for tida, ila det siste halve året har eg mista 4 tånegler...det er særdeles lite stilig. Ved ein tilfeldighet las eg hos Runkeeper at det vist er vanleg hos folk som spring mykje. Fleire som kan bekredte dette? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå dei altfor store utgiftene så er det vel greiast med ei henvising frå lege..? Har aldri vert til fysio før, så er ikkje heilt inne i korleis det føregår. Men å gå direkte til privat fysio kostar vel nokon hinsides..? Får vege opp evt ventetid og dårlig kunnskap hos kommunale fysio (han her i kommunen har ein snittalder på pasientane sine på ca 77,5 år, og er omtrent like gamal sjølv, usikker på hans kunnskap innanfor denne typen "skader") ift kva ein evt privat fysio kan bidra med. Takk for tips iallefall :)

Lei av alle desse småskadene no, går rett frå den ubrukelige kroppsdelen til den andre!

Forresten, sidan eg har ein felles joggar her; kor vanleg er det å miste tånegler? Eg har eit lite freakshow på beina for tida, ila det siste halve året har eg mista 4 tånegler...det er særdeles lite stilig. Ved ein tilfeldighet las eg hos Runkeeper at det vist er vanleg hos folk som spring mykje. Fleire som kan bekredte dette? :p

Eg veit ikkje kva du definerer som "hinsides" og det er nok ganske avhengig av kor i landet du bor. Her i Stavanger er det nok dyrare enn gjennomsnittet. Eg gjekk berre rett til privat fysio (rett over 400 for ein behandlingstime på 30 minutt, litt meir for første som er på 60 minutt), så eg aner ikkje kva det koster med henvisning frå lege. Eg blei skadd 2 veker før planlagt halvmaratondebut, så eg hadde litt dårleg tid. :p

Eg har aldri opplevd å mista tånegler pga løping, men min løpekarriere er relativt kort. Det høyrest litt "feil" ut at det skal skje såpass ofte som 4 gonger på eit halvår, men eg aner ikkje kva som er "vanleg". Kanskje nokon andre svarer deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje kva du definerer som "hinsides" og det er nok ganske avhengig av kor i landet du bor. Her i Stavanger er det nok dyrare enn gjennomsnittet. Eg gjekk berre rett til privat fysio (rett over 400 for ein behandlingstime på 30 minutt, litt meir for første som er på 60 minutt), så eg aner ikkje kva det koster med henvisning frå lege. Eg blei skadd 2 veker før planlagt halvmaratondebut, så eg hadde litt dårleg tid. :p

Eg har aldri opplevd å mista tånegler pga løping, men min løpekarriere er relativt kort. Det høyrest litt "feil" ut at det skal skje såpass ofte som 4 gonger på eit halvår, men eg aner ikkje kva som er "vanleg". Kanskje nokon andre svarer deg. :)

Hinsides er for meg typ 500 kr for ei enkeltbehandling.

Det med tåneglene var spesielt, rett før eg vuderte å skaffe meg geigerteller :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinsides er for meg typ 500 kr for ei enkeltbehandling.

Det med tåneglene var spesielt, rett før eg vuderte å skaffe meg geigerteller :p

Du kan alltids undersøka kva det koster i nærheten av der du bur, eg veit om dei som er nede i ca. 300 for ein behandling. Og det er mogeleg at du ikkje treng så mykje meir enn 2-4 behandlingar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde runners knee for et par år siden. Det som hjalp for meg var å kutte ut all løping en stund. For meg tok det tre måneder før smerten forsvant i kneet :(

Asfalt og nedoverbakke er det du bør unngå for å få minst mulig belastning på knærne, samt fokus på å løpe på forfot. Det er min personlige erfaring iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde runners knee for et par år siden. Det som hjalp for meg var å kutte ut all løping en stund. For meg tok det tre måneder før smerten forsvant i kneet :(

Asfalt og nedoverbakke er det du bør unngå for å få minst mulig belastning på knærne, samt fokus på å løpe på forfot. Det er min personlige erfaring iallfall.

3 mnd ja :dry: Eg synst det er vanskelig med ei veke uten..hadde meg nett ei mil jogg no, kjente berre såvidt litt murring. Lov å håpe det berre svinne hen av seg sjølv? Eg har ignorert ein betennelse i hælen eit halvt år no, det har funka sånn halvveis.

Har sprunge mykje i fjellet med mine fivefinger-sko i sommar, då spring eg mest på forfot. Og i tillegg er underlaget mykje betre..men denne hersens kne-greia dukka opp no på seinsommaren, etter ein periode med jogg på skogsvei (med vanlege joggesko). Nei, eg vetta søren..lite interessant opplegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har slitt med løpekne i 5-6år. Jeg er ganske av og på når det gjelder løping, og smerten kommer alltid når jeg har hatt noen uker hvor jeg har løpt mye. Har nylig funnet ut at rehband støtte rundt kneet funker for meg. Begynner å bruke det når jeg får vondt i kneet, og det har funket så langt. Har ikke testet det under lengre løpeturer på over 1.5t.

Ellers har jeg lest at det funker for mange å tøye ut utsiden av kneet og låret. Dette gjør at senen som går fra rumpa til nedsiden av kneet blir strukket. Årsaken til løpekne kan ofte være at denne senen er litt for kort, noe som gir betennelse på utsiden av kneet. Ellers bør du unngå å løpe i nedoverbakker. Løp på mykt underlag og finn sko som passer din løpestil. Har ikke gjort noe av dette selv, av en eller annen grunn, så vet ikke om det funker. Har som sagt bare lest det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, sidan eg har ein felles joggar her; kor vanleg er det å miste tånegler? Eg har eit lite freakshow på beina for tida, ila det siste halve året har eg mista 4 tånegler...det er særdeles lite stilig. Ved ein tilfeldighet las eg hos Runkeeper at det vist er vanleg hos folk som spring mykje. Fleire som kan bekredte dette? :p

Jeg ble kvitt blå tånegler (som etter hvert falt av) etter jeg fant sko som faktisk passer beina mine. Jeg løper nå helst kun i relativt breie sko, som gir god plass til tærne. Jeg har fortsatt noen smale "konkurransesko", men de brukes kun til intervalltrening og andre korte økter.

IT-band issues har jeg kun en mild erfaring med. Mye foam roller og rolig løping i flatt terreng (bakker trigger det ekstra), og jeg var kvitt det innen rimelig kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, sidan eg har ein felles joggar her; kor vanleg er det å miste tånegler? Eg har eit lite freakshow på beina for tida, ila det siste halve året har eg mista 4 tånegler...det er særdeles lite stilig. Ved ein tilfeldighet las eg hos Runkeeper at det vist er vanleg hos folk som spring mykje. Fleire som kan bekredte dette? :p

Klippe tånegler helt kort og fil de litt har funket flott for meg. Ellers sko med litt rom i tåboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...