Gå til innhold

Lyskestrekk - Tips til øvelser etc jeg likevel kan prøve


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått en kjip strekk i lysken. Prøver (selvfølgelig) å unngå alt som gjør vondt, men vil helst ikke unngå treningen helt. Derfor lurer jeg på om det er noen som har tips til øvelser for underkroppen som går ann å gjøre, oppvarming og massage/mobilitetsøvelser jeg bør prøve?

Tar all tips imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har fått en kjip strekk i lysken. Prøver (selvfølgelig) å unngå alt som gjør vondt, men vil helst ikke unngå treningen helt. Derfor lurer jeg på om det er noen som har tips til øvelser for underkroppen som går ann å gjøre, oppvarming og massage/mobilitetsøvelser jeg bør prøve?

Tar all tips imot med takk :)

Hvis du akkurat har fått lyskestrekken så er ro det beste. Siden er det viktig med rehabilitering.

En lyskestrekk kan sitte jævlig godt i så det er bedre å ta det litt ekstra med ro, enn å være utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Har du prøvd å kun gå deg en tur? Det jeg måtte gjøre når jeg hadde strekk, kun det og få blodsirkulasjon igang skal lege! Det jeg gjorde var å gå en tur på minimum 30. min hver dag og når jeg klarte å begynne med lett jogging gjorde jeg det helt til jeg fikk vondt!

Håper jeg var til hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en uke eller to hvile. Etter det kan du sannsynligvis begynne å trene opp adductors (regner med at det er disse som revnet) igjen, og jobbe med mobilitet slik at det ikke skjer igjen.

Greit å komme deg til en fysio så du får gjort det ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...