Gå til innhold

Hva synes dere?


solbre

Anbefalte innlegg

Hvordan går det?

Gutter regnes ikke som ferdig utvokst før de er i midten av 20-årene. Fra ca 18 år er høyden ferdig som regel, men skulderbredden, musklene (også med ikke så mye trening), føtter, hender, håret og ansiktet forandrer seg mye. Man blir kraftigere og mer mandig =)

Det at du aldri blir fornøyd er vanlig ja, og kan skjønne at du føler deg "feit" fortsatt, selv om du absolutt ikke er det. Det er nok fordi du har gått ned så mye i vekt at når du ser deg selv ser du fortsatt den tyngre utgaven av deg selv, som du har forlatt. Kan også ha littegrann med løs hud å gjøre, men når du er så ung vil den trekke seg inn fort.

Og når man har gått ned så mye, har man gått ned mye muskler og. Og det du ser i speilet da, er kanskje (jeg har jo ikke sett deg, men vet jo hvordan en normal 17-åring ser ut) en lang og skranglete gutt uten særlig synlig muskler.

Da hjelper det IKKE å gå ned i vekt.Du må fokusere på å spise bra og sunt, og trene. Da vil det komme! Du vil få en helt annen kropp! Bredere skuldre, mer definerte muskler/mer muskler generelt, og da ser du tynnere ut. Og du blir tynnere i fett%.

Du trenger ikke se ut som arnold, David Beckham eller Ronaldo. En sunn og veltrent kropp er mer enn nok. Vær rett i ryggen og stolt av deg selv, så ser du med en gang tusen ganger bedre ut! :)

Hei!

Tusen takk som spør, setter pris på det :D

Ja, jeg har stoppet og vokse ja, men håper musklene nå vi komme seg, har også alltid vært en kraftig gutt så er som regel større enn de andre selvom jeg kanskje ikke er tykk ;)

Ja, det stemmer perfekt, nei.. sliter ikke med det, hadde litt i en periode, men plutselig stramma det seg veldig, litt strekkmerker her og der, men klager absolutt ikke på det!

Mye muskler er borte ja, tok rundt 120kg i benk når jeg veide mye, veier 90 kg nå og tar rundt 100kg så klager ikke...

Det har du helt rett i, men liker faktisk ikke bare tynn, synes det er sykt stygt, liker litt muskler jeg! Det synes jeg er fint, fitness er utrolig fint ;)

Ja, driver med det nå :D Skal ikke mer ned i vekt, vil helst ikke bli mindre men like høy kropps fett, liker ikke det...

Nei, fokuserer på og se veltrent ut. Trener jo for damer HAHA, og føle meg fantastisk om du skjønner? helse også selvfølgelig! Tusen takk igjen som spurte om det gikk bra :D Setter stor pris på alle som hjelper, og bryr seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjempebra det der da (90 kg i benk) :)

Husk at du "bare" er 17 år, og at du bør fokusere på generell styrke og å holde deg skadefri. Variasjon er smart.

Personlig vil jeg ikke anbefale deg å trene KUN for å bygge (for å se bra ut for damene som du sier..), av flere grunner:

- Du vil gå lei. Noen ganger vil du tenke "hvorfor i huleste gjør jeg det her, i steden for å gjøre noe jeg LIKER?" Som å være med venner, dra på bowling, kino, møte chicks.. Du skjønner sikkert. Jeg sier ikke at du ikke skal trene, men ikke la det bety absolutt alt i livet ditt.

- Å bygge muskler er en ytre motivasjon. Det vil si at du gjør det for å se bra ut for andre/føle deg "hot" utseendemessig. Det er en faktor som gjør at du ikke vil holde på motivasjonen så alt for lenge.

- Det er ganske stor sjanse for at du ikke vil trene veldig variert --> skader --> må begynne på nytt --> blir lei (?) fordi det er demotiverende. Generelt kjett å bli skada eller feiltrent da.

- Og: det øker kroppspresset, både for andre, og du vil selv bli mer selvsentrert. Det kan i verste fall føre til kroppsforstyrrelser (psykisk), det er vanskelig å komme ut av.

En indre motivasjon er en motivasjon som kommer innenfra. (hahaha...). Dette vil si at du gjør det kun for deg selv (du sier kanskje at det "å se bra ut" kun er for deg selv, men det er det egentlig ikke. Hvis du var eneste menneske på jorda, ville du trent kun for å se bra ut? Tror ikke det.).

Det er bra du sier du trener også for helse, for til slutt er det faktisk bare det vi har. Alle har en psykisk helse, og alle har en psykisk helse, det er bare forskjell på hvor "bra" den er, i form av robusthet, allsidighet og slikt. Når du føler deg bra av å trene, og også se bra ut, er det en blanding av indre og ytre motivasjon: altså helt normalt ;)

En indre motivasjon er for eksempel at du elsker å trene, slik som noen elsker å ri, spille fotball, svømme, være i naturen osv. Fordi man får fred i sjelen eller lignende.

Det kan også være at du blir sterkere, i form av at du løfter tyngre - med fortsatt riktig teknikk!

Eller at du klarer nye øvelser, som den øvelsen hvor du starter i markløft og løfter stanga opp over hodet.

Det kan være at du ønsker å ha god helse også som gammel (gjelder ikke så mye deg ennå da..;) )

Noen trener for å klare seg i hverdagen, kunne holde leken gående med barna, kunne løpe med hunden osv.

Poenget mitt: tren for deg selv! Ikke for andre! Spis sunt, tren når du vil, og kos deg! :)

Det er helt klart feil forum å si det her på, men folk er alt for kroppsfikserte. Jeg har selv vært der, og skal ikke si at jeg driter i hvordan jeg ser ut nå heller, inkludert kroppen. Men har man god helse, og er godt trent all over, så kommer kroppen også, tro meg.

Så mitt beste tips til deg er at du skal trene for den indre motivasjonen: lysten, gleden, helsa, resultatene i form av kg osv., ikke utseendet og hva andre mener.

Vil du legge ut et bilde av deg selv? :)

Og hvordan ser matdagene ut, og treningen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Det er kjempebra det der da (90 kg i benk) :)

Husk at du "bare" er 17 år, og at du bør fokusere på generell styrke og å holde deg skadefri. Variasjon er smart.

Personlig vil jeg ikke anbefale deg å trene KUN for å bygge (for å se bra ut for damene som du sier..), av flere grunner:

- Du vil gå lei. Noen ganger vil du tenke "hvorfor i huleste gjør jeg det her, i steden for å gjøre noe jeg LIKER?" Som å være med venner, dra på bowling, kino, møte chicks.. Du skjønner sikkert. Jeg sier ikke at du ikke skal trene, men ikke la det bety absolutt alt i livet ditt.

- Å bygge muskler er en ytre motivasjon. Det vil si at du gjør det for å se bra ut for andre/føle deg "hot" utseendemessig. Det er en faktor som gjør at du ikke vil holde på motivasjonen så alt for lenge.

- Det er ganske stor sjanse for at du ikke vil trene veldig variert --> skader --> må begynne på nytt --> blir lei (?) fordi det er demotiverende. Generelt kjett å bli skada eller feiltrent da.

- Og: det øker kroppspresset, både for andre, og du vil selv bli mer selvsentrert. Det kan i verste fall føre til kroppsforstyrrelser (psykisk), det er vanskelig å komme ut av.

En indre motivasjon er en motivasjon som kommer innenfra. (hahaha...). Dette vil si at du gjør det kun for deg selv (du sier kanskje at det "å se bra ut" kun er for deg selv, men det er det egentlig ikke. Hvis du var eneste menneske på jorda, ville du trent kun for å se bra ut? Tror ikke det.).

Det er bra du sier du trener også for helse, for til slutt er det faktisk bare det vi har. Alle har en psykisk helse, og alle har en psykisk helse, det er bare forskjell på hvor "bra" den er, i form av robusthet, allsidighet og slikt. Når du føler deg bra av å trene, og også se bra ut, er det en blanding av indre og ytre motivasjon: altså helt normalt ;)

En indre motivasjon er for eksempel at du elsker å trene, slik som noen elsker å ri, spille fotball, svømme, være i naturen osv. Fordi man får fred i sjelen eller lignende.

Det kan også være at du blir sterkere, i form av at du løfter tyngre - med fortsatt riktig teknikk!

Eller at du klarer nye øvelser, som den øvelsen hvor du starter i markløft og løfter stanga opp over hodet.

Det kan være at du ønsker å ha god helse også som gammel (gjelder ikke så mye deg ennå da..;) )

Noen trener for å klare seg i hverdagen, kunne holde leken gående med barna, kunne løpe med hunden osv.

Poenget mitt: tren for deg selv! Ikke for andre! Spis sunt, tren når du vil, og kos deg! :)

Det er helt klart feil forum å si det her på, men folk er alt for kroppsfikserte. Jeg har selv vært der, og skal ikke si at jeg driter i hvordan jeg ser ut nå heller, inkludert kroppen. Men har man god helse, og er godt trent all over, så kommer kroppen også, tro meg.

Så mitt beste tips til deg er at du skal trene for den indre motivasjonen: lysten, gleden, helsa, resultatene i form av kg osv., ikke utseendet og hva andre mener.

Vil du legge ut et bilde av deg selv? :)

Og hvordan ser matdagene ut, og treningen? :)

Blondina !!! Beklager så utrolig mye for seint svar... er mye skole og trening etc så blir ikke tid til alt for mye PC...

Forstår helt klart hva du mener, men helt ærlig når jeg kommer inn på helsestudioet med musikk i øret, gud! Det blir jeg aldri lei, elsker det utrolig mye! Og jeg blir besatt av det når resultatene kommer.

Selvfølgelig, den følelsen du har når du føler deg ja.. ''hot'' er bare super digg!

Deilig følelse på fester skal jeg love deg, ( drikker ikke nei, aldri likt )

Kroppspresset er ENORMT rundt ja, nesten litt ille synes jeg!

Min motivasjon er vel den følelsen jeg får av og trene, er utrolig, får som du sier en ro som gjør at jeg slapper 110% av fra ALT.

Ja, akkurat som jeg er nå er jeg UTROLIG kroppsfiksert for øyeblikket... Men elsker den måten egentlig og trene for og føle seg 110 % bedre, se fremgang, det er så godt ;)

Ja, har tenkt til og legge ut noen bilder snart! tenkte og sette opp en egen loggbok snart!

Matdagene er slik:

Søndag-Fredag følger jeg programmet mitt, Lørdag spiser jeg det samme men kanskje 500 kcal mer. Spiser rundt 2500 kcal vær dag

Trening :

Mandag-Fredag: Kun styrke trening, ingen cardio...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...