Gå til innhold

Hva er egentlig min BMR?


Zakuro

Anbefalte innlegg

Jeg blir så forvirra; jeg har prøvd å regne selv og ulike kalkulatorer for å finne min BMR, og alle gir forskjellig svar på samme vekt og samme aktivitetsnivå(jeg pleier å gå for "ingen aktivitet" siden jeg synes det er lettest å forholde seg til). Har fått alt fra 1500 til 2500 med disse valgene...

Jeg er kvinne, 26år, 170cm og 65kg. Vær så snill å hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en inbody-test, de har det hos elixia, div fysioterapauter og lignende. Der måler de muskelmasse og det meste av det kroppen din inneholder som gir en god pekepinn for hva ditt daglige inntak burde ligge på. Nå er det ikke inbody 100 %, men det er mye mer korrekt enn BMR kalkulatorer.

Prisene ligger på rundt 350,- til 500,- kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, du trenger ikke det, men det blir litt dyrere om ikke. Det er vanskelig å beregne BMR uten å vite hvor mye av kroppen din som består av muskler, da det er dette som er med på å øke din forbrenning. Det er sikkert noen andre måter, men er ingen ekspert på området desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...