Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei :)

lurte på om noen hadde hatt lyst til å sette opp en kostholdsplan til meg :)

er en jente på 17 år, 155 cm(haha,jaaa..) ca 45 kg, trener alt mellom 3-5 ganger i uka, rundt en time hver gang.

liker egentlig det meste, og maten må vær mest mulig "normal", sånn som resten av familien også spiser av brød etc :)

vil bli litt sterkere, har lagt på meg endel i det siste, så vil stramme opp, men ikke opp i vekt :)

takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30637-hjelp-til-kostholdsplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har tenkt å byggemuskler , men ikke opp i vekt ? Ikke vær så opptatt av vekten. Og du kan fint gå opp noen kg, 45 kg er ikke mye? Jeg er 2-3 cm høyere en deg og jeg veier 53 kg ca, og jeg er langt i fra tjukk :) Du kan nok fint spise det en normal familie spiser. Det er nok muligens andre som kan det med kosten bedre en meg ;)

De kiloene du har lagt på deg på en måned er nok en blanding av vann, litt fett, mageinnhold og kanskje litt muskler. De kiloene var uansett nødvendige da du nå er så vidt normalvektig :)

Du som har jobbet deg ut av en spiseforstyrrelse burde forresten fokusere på alt annet enn vekt, da den som regel er triggende og vanskelig uansett hva tallet viser.

For å få en sterkere kropp og mer muskler må du spise i et lite overskudd. Mat som havregryn/annet korn, proteinrike pålegg, egg, kylling, kjøtt, fisk, grønnsaker, nøtter, melkeprodukter, ris, quinoa, potet/søtpotet, frukt osv spiser de fleste familier. Spis deg god og mett og sørg for nok proteiner og du vil bli sterkere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...