Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Var litt usikker på hvor jeg burde legge dette...? :p

Jeg har løpt på mølle + trent styrke to ganger i uka de seneste ukene. Er ikke i supergod form, men den er ganske bra.

Når jeg trener så bruker jeg nike+ sportswatch med tilhørende pulsbelte som skal måle hjerterytmen.

Innimellom når jeg trener styrke, da spesielt hvis jeg prøver å holde planken lenge eller sitte i båt, så hopper pulsen i følge klokka opp til 194 eller 225 i puls før det synker veldig fort ned til 140 eller lavere når jeg er ferdig med øvelsen.

Noen som har opplevd dette? Kan det være at jeg anstrenger meg så mye at jeg rister og at klokka/beltet feilaktig fanger opp dette som pulsslag? Eller er klokka så nøyaktig at hjertet mitt faktisk brått går litt bananas?

Nå har jeg ikke målt maxpulsen min noen gang - men synes bare det hørtes litt voldsomt ut? :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30588-h%C3%B8y-puls-under-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

enten så viser klokka di feil eller så har du en hjerterytmeforstyrrelse. har du kjent manuelt på pulsen din ved bruk av finger på hals? tell pulsslagene i 10 sec og gang med 6 og du får antall per minutt.

tror det er meget sjelden at noen kommer opp i 225 i puls ved å ta planken. Kan være mulig ved 4 min løsdrag maks, men ikke planken.

Klokka de er nok litt feil! Selv om du kan få ganske høy puls også av styrketrening tviler jeg på at du kan få 225, med mindre klokka er feil, eller som sagt over at du har en hjerterytmeforstyrrelse. Jeg har selv trent med pulsbelte og målt pulsen opp i 180, og har selv makspuls på 195 ca.

Får virkelig håpe det er klokka som tuller da og ikke hjertet. Jeg får prøve å ta pulsen manuelt neste gang hvis det skjer igjen, 194 fikk jeg i planke. 225 fikk jeg istad når jeg satt langt bakoverlent i båt.

Men det er bare et par sekunder og så jevner det seg rett ned igjen i løpet av bare et-to sekunder. De gangene klokka har vist det så har jeg presset meg såppass at jeg virkelig sitter å rister før jeg gir meg så tenkte kanskje ristinga hadde forstyrra målinga litt?

• 2 uker senere...

Annonse

Regner med at du vasker selve beltet en gang i blant? Det kan begynne å klusse hvis strømmen klarer å finne alternative veier via svette/saltbelegg.

Det første jeg ville prøvd er å bytte batteri i sensoren hvis det er lenge siden sist du gjorde det. Har selv hatt 250 i puls som følge av dårlig batteri ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...