Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Planen er å trene i garasjen da jeg ikke har mulighet/tid til å kjøre på studio på kvelden. Har handla dette: benk (ikke justerbar), stang, vektskiver, benkpress (med mulighet for knebøy og dips), TRX, 2x16kg kettlebells, og sånn rullehjul til mage.

Trenger noen kreative sjeler til å hjelpe meg komme på så mange øvelser som mulig. Det vanskeligste er armer og skuldre. Dette er det jeg har kommet på til nå:

Bein

Knebøy, frontbøy, strakmark, utfall, tåhev.

Rygg

Markøft, foroverbøyd roing, chins/hangups i trx, omvendt roing trx, rack chins, t-bar row.

Bryst

Benkpress, dips, pushups med vekter, pushups trx

Skuldre

Militærpress, borgepress, upright rows, fronthev med stang(?)

Armer

Bicepscurl stang, smalbenk.

Mage

Turkish getup, magerullehjulting, planke i trx.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30503-tips-til-%C3%B8velser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor trenger du så mange øvelser som mulig? Ti forskjellige typer curlz gir deg ikke mer effekt enn to,gitt at det gjøres skikkelig.

Armer; Benkpress, dips, skulderpress, Pullups og curlz.

Skuldre; Dips, skulderpress, klokovpress,sidehev/fronthev

Et program med hovedfokus på benk,bøy,mark, pullups,dips og skulderpress vil dekke det aller aller aller aller meste av det du trenger. Hvorfor gjøre ting vanskeligere enn nødvendig?

Fordi jeg vil ha så mange alternativer som mulig før jeg setter sammen et program. Det jeg lista opp der er ikke et program, bare en liste med tilgjengelige øvelser :) Jeg liker å variere hver 2. måned ca. Ikke pga progresjon, men fordi jeg kjeder meg fort med samme program/øvelser.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...