Gå til innhold

Angst for å begynne


Urkan

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny her på forumet og trenger virkelig hjelp til å komme igang.

Jeg er en mann på 23 år, og har vell ikke trent siden tvangstrening på ungdomskolen. Jeg er meget undervektig, men har ikke tenkt så mye på det siden det ikke har hindret min vanlige hverdag.

Grunnen til jeg har tenkt å begynne nå, er at jeg han innsett nok er nok. Jeg er 191cm høy og er bare 62kg, så spinkel er vell det rette ordet.

Problemet mitt er at jeg har pådratt meg en viss angst over hele treningsopplegget.

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, hvordan man gjør øvelsene, hvilke øvelser som er godt for hva, hvor lang øktene skal være, hvilken vekt er riktig eller noe.

Jeg bor midt i Bergen sentrum, så å finne et treningsenter er kanskje ikke noe stort problem, men siden jeg er så usikker på hvordan ting kan gjøres, blir det til at jeg ikke gjør noe i det hele tatt.

Jeg er fortvilet, og synes hele greia er flaut. Så flaut at å bli med venner ikke er aktuelt for min del.

Noen tips om hvordan jeg kan komme igang?

Noen som kjenner seg igjen og har kommet seg igjennom?

Finnes det rimelige treningsenter i Bergen med fin oppfølging?

Hilsen

En som har sett seg lei av å ikke klare 1 pushup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen! :)

Har du lest denne?

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Der står det utrolig mye nyttig! Ellers må du huske å spise nok mat, siden du er såpass høy og veier såpass lite er det egentlig bare for deg å spise når du er sulten, og litt til :)

Det er vanskelig det der. Har vært der selv, var veldig redd for hva andre skulle syns, kanskje jeg gjorde noe feil, hva om jeg trente andre øvelser enn de jeg kanskje skulle... the list goes on. Men det aller beste tipset jeg kan gi deg er vel å bare starte, lese godt gjennom den linken jeg sendte deg og heller tenke at det er bra at du har startet! :) :) Også er ingen spørsmål for dumme. Det er jo en grunn til at man spør. Det er mange dyktige brukere på forumet her og alle står til disposisjon til å hjelpe :)

Treningssentre i Bergen vet jeg ikke noe om dessverre, da jeg ikke bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk LeanMachine!

Jeg skal ta å se på den linken! Så ut som mye nyttig og fin informasjon jeg kan bruke for å komme igang :)

Jeg er nok naturlig tynn pga forbrenning, men det er nok godt kombinert med at jeg aldri har vært særlig glad i mat i utgangspunktet. Håper på at treningen vil øke matlysten også :)

JMJ

Redd for at jeg må det, men er ikke det fryktelig dyrt? Jeg synes fortsatt det er fryktelig flaut at jeg er så svak som jeg er, så har ikke lyst at noen skal henge over meg. Selv om jeg skjønner de ser lignende situasjoner hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de fleste sentre i dag så pleier det å være en eller to PT timer du får når du starter opp. Bruk disse for alt det er verdt! :) Trening vil garantert øke matlysten, og syns du det er vanskelig å spise nok, er det også en ide å drikke kaloriene dine, sånn at du får i deg nok. Uten mat og drikke, duger helten ikke, er veldig sant :)

Ikke tenk på hvor svak du er, alle har begynt et sted og alle har følt seg sånn, men man blir hvertfall ikke sterkere hvis man ikke starter ;) Tenk heller på hvor bra det blir nå som du har tatt tak i det, og gled det heller til alt du kommer til å oppnå (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...