Gå til innhold

Ernæring - Myfitnesspal


Irmhild

Anbefalte innlegg

Skal loggføre mat/trening med Myfitnesspal.

Det finnes sikkert 1000 veier til målet... men jeg drister meg allikevel.

Veier 64 kg, skal ned til 58 kg

Mål for vektreduksjon : 0,25 pr uke

Aktivitetsnivå : Lettere aktiv (jobber på lager, løfting/lemping, truckkjøring + en del kontorarbeid)

Appen forteller meg da at jeg skal spise 1660 nettokalorier, fordelt på

50% karbohyderater (207g)

20% protein (83g)

30% fett (55g)

Etter litt lesing rundtomkring ser jeg det ofte blir anbefalt ca 2g protein pr kg kroppsvekt. Men en vekt på 64 kg blir jo dette 128g. Er det da karbohyderatene eller fettet som skal justeres nedover, eller begge deler?

Appen vil jo heller ikke regne ut hvor mye man forbrenner ved styrketrening, da det kanskje blir veldig inviduelt. Men hvor mye bør man øke de dagene man trener styrke? ca 200 kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg logger matinntaket i My Fitness Pal og logger aktivitet med Jawbone UP24. De snakker utmerket sammen, og Jawbone er lett å kalibrere riktig, så de resultatene du får opp handler om deg og ikke en statistisk amerikaner. Eller koreaner.

Veldig fornøyd med resultatet, og det at den logger søvnkvalitet også gjør den til et utmerker verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å kjøpe meg Jawbone eller Fitbit. Men er litt usikker på hvem jeg skal velge. Heller nok veldig mot Jawbone UP24. Men kunne egentlig tenkt meg noe som også målte puls og avstand. Men det er kanskje å være litt kravstor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...