Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

For 3 uker siden fikk jeg klarsignal fra legeteamet mitt til å starte med treningen igjen! HURRA! Det har jeg ventet på svært lenge.

Jeg meldte meg inn på treningsstudio, fikk en veiledningstime med eieren, og et program av hun jeg skulle følge. Problemet er bare at det er øvelser på "maskiner" og ikke med frivekter, som jeg helst vil, da jeg leser og får høre at man får best resultat da.

Jeg har vært gjennom 9 store bukoperasjoner de siste årene, grunnet alvorlig kronisk sykdom, og med unntak av noen uker for et år siden, har jeg ikke fått lov til annet enn korte turer.

Så jeg er rimelig svak i kroppen, men har merket forbedring iløpet av disse 3 ukene, hovedsaklig på ben! Jeg startet f.eks med beinpress uten noe ekstra vekt, i dag hadde jeg 30 kilo på, og når jeg var ferdig med 3 sett, skjønte jeg at jeg burde hatt minst 5 kilo til på. Leg curl startet jeg med 25 kilo og er oppe i 50! Armene er det værre med, armer og skuldre. Der har jeg økt lite. Jeg har to barn, og er alene med de, så styrke i armer til løft er jo ganske greit :p

Så det jeg lurer på, er om noen kunne hjulpet meg med å sette opp et program for meg, i "frivektområet"?

Vet ikke om dere trenger denne indoen, men jeg er 169 høy, veier ca 55 kilo(gått opp 10 kilo de siste 6 mnd) og det jeg ønsker mest å forbedre, er rumpe og lår.

Jeg er tidligere svømmer og turner, og jeg haaater å løpe/spinning/aerobic/zumba:(

Takknemlig for absolutt alle svar, og takker på forhånd =)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30236-styrkejomfru-i-n%C3%B8d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bør spørre på treningssenteret om du kan få et treningsprogram som involverer mer frivekter. Eventuelt post det her, så kan vi se. Hadde vært artig.

hei! :) velkommen hit

Calling StokkelandFastForm

Mye bedre å finne noen hvor du vet hvilken kompetanse de har mtp. dine utfordringer istedet for å finne noen hvor du ikke vet hvilket kompetansegrunnlag de har.

Annonse

Hei!

Grunnen til at senteret setter deg opp på et program med maskiner er at man ofte trenger litt ekstra veiledning før man trer inn i frivektsområdet for å ikke få skader. Trening med maskiner vil ofte også gi god progresjon for nybegynnere.

Hvis du skal over til frivektsområde og har absolutt null erfaring så kan det være greit å investere i en PT som kan sette opp et program til deg og instruere deg i øvelsene. Hvertfall om du har et ønske om å trene de store baseøvelsen. Har du noen begrensinger så er det også lettere å få tatt hensyn til det.

Ønsker du å gjøre dette på egenhånd så kan du ta en titt på noen av nybegynner programmene her: http://fitnessbloggen.no/treningsprogrammer/

Men da ville jeg satt meg inn i de forskjellige øvelsene, studert hver øvelse og filmet utførelsen. Det krever nok en del engasjement fra din side.

• 2 uker senere...

Hei der!

Enda en styrkejomfru i nød her, så slenger meg på denne tråden. Prøver å komme i gang med litt trening igjen etter alt for lang tid på sofaen og trenger hjelp med noen øvelser.

Jeg har sett en del på nybeygynnerprogrammet her og tenker å begynne med dette, men har ikke tilgjengelig utstyr for alle øvelsene.

Vi har treningsrom på jobben som jeg har tenkt å bruke, og her finnes det massevis av frivekter og noen apparater.

De øvelsene jeg trenger et alternativ for er:

Beinpress

Sittende roing

Pushdowns.

Og hva med oppvarming? Hva er beste oppvarming å kjøre før et styrkeprogram?

Har lest at en gjennomgang av styrkeprogrammet med lette vekter kan være noe. Stemmer dette?

Av Cardio-apparater har vi sykkel, flere elipsemaskiner og en tredemølle med hastighetene spasere, løpe og sprint (tror ikke den funker som den skal)

Setter utrolig tips på alle tips og kommentarer som kan hjelpe meg å komme i gang:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...