Jump to content

Marion

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  1. Selger helt ny TRX Force kit T2. Den ligger fremdeles i pakken. Den inneholder TRX suspension trainer, sespension anchor door anchor, 12-ukers kondisjon og styrke program, dvd, quick start manual og mesh bag som alt kan være i. Den ligger altså fremdeles i esken og plasten! Ønsker seriøse bud!
  2. Har morbus Crohn, IBS(irritabel tarm) og kronisk ischemi.
  3. Noen her som har erfaringer med kosthold og treningsoppsett fra treningsforum? Vurderer sterkt å kjøpe en 6 ukers pakke med både kost og trening derfra, men vil gjerne høre andres erfaringer derfra. Grunnen til at jeg vurderer dette, er fordi jeg trenger litt hjelp til å komme videre og i gang igjen etter en slapp sommer med mye sykdom(har en kronisk sykdom, mye smerter og sengeliggende, desto viktigere med en trent kropp!) og vet at jeg kan pushe kroppen mye mer enn det jeg har gjort til nå! Men jeg blir lett usikker når jeg setter opp programmer selv. Har også vurdert kick-start fra Silje-Mariela, men siden treningsforum reklamerer med at de setter opp trening og kosthold utifra dine behov, heller jeg mest mot det(litt allergier og mat jeg ikke kan spise pga sykdom, og noen øvelser jeg ikke kan utføre).
  4. Ja, det kan jeg gjøre, Imbalance! For jeg syns det er litt kjedelig på disse aparatene! Føler jeg ikke får ytt det jeg vil og kan! Kan poste det jeg har nå også, litt senere.
  5. Hei alle sammen! For 3 uker siden fikk jeg klarsignal fra legeteamet mitt til å starte med treningen igjen! HURRA! Det har jeg ventet på svært lenge. Jeg meldte meg inn på treningsstudio, fikk en veiledningstime med eieren, og et program av hun jeg skulle følge. Problemet er bare at det er øvelser på "maskiner" og ikke med frivekter, som jeg helst vil, da jeg leser og får høre at man får best resultat da. Jeg har vært gjennom 9 store bukoperasjoner de siste årene, grunnet alvorlig kronisk sykdom, og med unntak av noen uker for et år siden, har jeg ikke fått lov til annet enn korte turer. Så jeg er rimelig svak i kroppen, men har merket forbedring iløpet av disse 3 ukene, hovedsaklig på ben! Jeg startet f.eks med beinpress uten noe ekstra vekt, i dag hadde jeg 30 kilo på, og når jeg var ferdig med 3 sett, skjønte jeg at jeg burde hatt minst 5 kilo til på. Leg curl startet jeg med 25 kilo og er oppe i 50! Armene er det værre med, armer og skuldre. Der har jeg økt lite. Jeg har to barn, og er alene med de, så styrke i armer til løft er jo ganske greit Så det jeg lurer på, er om noen kunne hjulpet meg med å sette opp et program for meg, i "frivektområet"? Vet ikke om dere trenger denne indoen, men jeg er 169 høy, veier ca 55 kilo(gått opp 10 kilo de siste 6 mnd) og det jeg ønsker mest å forbedre, er rumpe og lår. Jeg er tidligere svømmer og turner, og jeg haaater å løpe/spinning/aerobic/zumba:( Takknemlig for absolutt alle svar, og takker på forhånd =)
  6. Takk for svar =) Da prøver jeg det ut i morgen
  7. Kan jeg blande Whey isolate proteinpulver med melk? Altså regner med det ikke er farlig, men er det dumt? Vil det utgjøre en veldig stor forskjell eller ødelegge noe? Har nettopp tatt en shake, og syns ikke smaken var den aller aller beste, litt for vannete, rett og slett! Vil ha den mer creamy, hvis dere skjønner
  8. Tusen takk for supert hjelp!! Skal prøve å holde vekten, men er spent på hvordan det blir når jeg er ferdig med denne runden kortison. Har gått opp en del i vannvekt, og regner med det forsvinner som alltid. Gleder meg til å se resultater, og leser alle de flotte artiklene her på fitnessbloggen
  9. Fysisk aktiv er jeg, med to barn på 3 og snart 6 år Jeg er 168 høy og 57 kilo. Det er det høyeste tallet jeg har hatt på vekten, og er fornøyd med det, men vil heller ha mer muskler og mindre fett Går lange turer på mellom 5-10 km 3-4 ganger i uken også, så da dropper jeg cardio nå i begynnelsen.
  10. TUSEN TAKK for god hjelp!! Skal sette meg godt inni SS. Jeg trener forann speil, for å se at holdning og teknikk skal være riktig. Har du noen gode kostholdstips? Vil gjerne ha lavere fettprosent. Hvor nødvendig er det med cardio i tillegg til styrke?
  11. Spesialistene har sagt at jeg kan trene styrke og kondisjon, igrunn det jeg ønsker! Jeg var godt trent en gang i tiden når jeg var svømmer og turner, og kjenner derfor min egen begrensning. Så rådet deres var å prøve meg frem. Så det eneste jeg ikke kan gjøre, er løping og jogging pga ledd. Jeg forklarte spesialisten at jeg ønsket å trene en del styrke, bygge kroppen opp igjen, og han ba meg kjøre på
  12. Hei! Jeg trenger litt hjelp av dere flotte brukere på forumet. Jeg er ei jente på 24 år, som har lyst til å bygge muskler, få ned fettprosenten, og rett og slett få en bedre og sunnere livstil og helse! Men det er ikke så enkelt som det kunne vært. Jeg har diagnosen Morbus Crohn, og har hatt denne sykdommen fra jeg var ca 5 år, men fikk diagnosen først for 12 år siden. Jeg har i tillegg vonde ledd, og en begynnende leddgikt som holdes i sjakk med medisiner, som også brukes mot crohnen min. Jeg bruker cellegift, som jeg setter selv i sprøyter hver 14 dag, ganske høye doser for en crohnprinsesse. I tillegg bruker jeg store doser prednisolon(kortison) flere ganger i året, og en annen type cellegift som jeg får intravenøst på sykehus hver 8 uke. Disse medisinene bryter ned kroppen og kan bryte ned muskelmasse. Jeg har også operert mange ganger, åpne operasjoner i buken, der magemuskler er skjært over og sydd sammen igjen. Nå har jeg hatt totalt treningsforbud i flere år, bortsett fra rolige gåturer, hver dag. Pga leddproblemene fungerer det svært dårlig for meg å løpe, det resulterer i hovne vonde leddm og problemer med å bevege meg. Nå trener jeg kun hjemme. Har manualer, stang med forskjellige skiver, strikk, hoppetau, kettlebell, stepkasse. Om en stund kommer det et flott treningssenter her, og da skal jeg starte der, men inntil videre må det trenes hjemme. Noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre, hvilke øvelser som er best? Kosten er jeg forsiktig med pga sykdommen. Spiser ikke brød, men knekkebrød innimellom. Spiser mye grønnsaker, men frukt tåler ikke magen. Holder meg unna sukker så godt det går. Kan ikke spise fisk, og er dødelig allergisk mot skalldyr. Motivasjonen er det ingenting i veien med, den er på topp! Nå vil jeg stramme opp, få en sterkere kropp, både for å være bedre rustet til en dårlig sykdomsperiode, men også for selvtillittens del. Kan legge til at jeg var aktiv konkurransesvømmer i mange år, før jeg måtte slutte tvert pga sykdom, og det er dårlig med bassenger her, så det er dessverre ikke lett å få svømt med mindre man er en del av svømmegruppen, og i sommer er bassenget stengt! Noen som tør å ta på seg å hjelpe meg litt? Takker på forhånd.
×
×
  • Create New...