Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I tillegg må man ta med i kalkulasjonen av at "mister" mye styrke i det man hopper i underskudd og kaster bort karbotrykket. Når man hopper på overskudd igjen, så blir jo trykket med en gang bedre. Å bare ha tapt seg en rep i benken er jo veldig, veldig bra (avhengig av hvor mye man løfter, but still)

Fortsetter under...

I tillegg må man ta med i kalkulasjonen av at "mister" mye styrke i det man hopper i underskudd og kaster bort karbotrykket. Når man hopper på overskudd igjen, så blir jo trykket med en gang bedre. Å bare ha tapt seg en rep i benken er jo veldig, veldig bra (avhengig av hvor mye man løfter, but still)

Jeg er veldig fornøyd og det er ulikt hva jeg har opplevd tidligere på diett. Tror nøkkelen har vært at jeg spiser en solid mengde karbohydrater og protein fordelt på to måltid i etterkant av trening. I tillegg er selve treningsdagen også vedlikehold/svakt overskudd. Tidligere har jeg kjørt underskudd alle dager med en oppkarbingsdag per uke ved behov. Da har styrken dalt mye raskere.

Kjøpte et opplegg med selveste Martin Berkhan for noen år tilbake og da huske jeg at jeg merket svikt i benkpressen alt på 2. uke. Berkhan sa at benken er den øvelsen folk merker raskest nedgang i på diett av en eller annen grunn.

Jeg er veldig fornøyd og det er ulikt hva jeg har opplevd tidligere på diett. Tror nøkkelen har vært at jeg spiser en solid mengde karbohydrater og protein fordelt på to måltid i etterkant av trening. I tillegg er selve treningsdagen også vedlikehold/svakt overskudd. Tidligere har jeg kjørt underskudd alle dager med en oppkarbingsdag per uke ved behov. Da har styrken dalt mye raskere.

Kjøpte et opplegg med selveste Martin Berkhan for noen år tilbake og da huske jeg at jeg merket svikt i benkpressen alt på 2. uke. Berkhan sa at benken er den øvelsen folk merker raskest nedgang i på diett av en eller annen grunn.

Er det ikke nettopp protein- og karbohydratrike måltider i etterkant av trening og kcal-/carb-cycling mellom treningsdager og hviledager som er Berkhan sin spesialitet?

Er det ikke nettopp protein- og karbohydratrike måltider i etterkant av trening og kcal-/carb-cycling mellom treningsdager og hviledager som er Berkhan sin spesialitet?

Lenge siden jeg har lest noe av Berkhan nå, så det vet ikke jeg. Men på mitt opplegg tror jeg alle dager var underskudd, dog med flere kalorier/karbohydrater på treningsdager. Han var også ganske restriktiv på fett i kostholdet, så det ble litt magert for min del.

Jeg gikk meg på en aldri så liten smell etter en periode på IF, men det er mulig jeg hadde problemer alt før jeg begynte. Kombinasjonen med å ikke spise før klokken 3, underskudd, lite fett og heller ikke noen 'cheat day' var kanskje ikke helt heldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...