Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.

jeg er nybegynner med trening/kosthold.. eller trent ca 6mnd i vektløftningsklubb.

men jeg føler nå etter hvert at jeg har stått stilt di siste mnd me å kunne løfte tyngre..lurer på om det kan ha noe med kosthold å gjør?

hvordan kan jeg spise..hva bør jeg spise??

ser jo folk som legger ut bilder av mat di lager til og spiser i flere dager..men skal dette spises di dagene du ikke trener også eller bare di dagene du trener? føler jeg får mer fett rundt mage og sidene selv om jeg trener..:/

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30115-hvordan-spise-rett-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :) jeg er rimelig nybegynner jeg og (litt over 7 mnd m/styrke), har stått litt stille på fett på mage/hva jeg klarer å løfte etc, og kom over en veldig interessant artikkel fra PT Espen B. Andersson om "døde kalorier", sjekk den ut! :) Innlegget er postet 1.juni, så du må nok scrolle bittelitt :) Og for å si det sånn, jeg tror det tar mye, mye lengre tid å bli ordentlig kjent med kroppen sin, enn de få mnd vi har holdt på, så ikke gi opp!! :D;)

Annonse

Alt har med kosthold å gjøre. Du er i grunn undervektig med den vekten, så du må spise mer.

Det fins ikke noe som heter "rett mat" eller "ren mat", men det fins totalt kcal forbruk og inntak.

Når det er sagt er det forskjellige måter å spise på, du kan f.eks. lese om bio-rytme eller PMFS.

Min anbefaling til deg er å spise mer fett og protein til frokost og kvelds, mens du fordeler karbohydratene rundt treningen type 50-60% av dagens inntak av karbohydratene fordelt par timer før trening og etter trening.

Ellers er det gunstig å vite hvor mange kcal du ligger på om dagen, du kan bruke app med navn myfitnesspal og loggføre maten din der. Min anbefaling til deg er å begynne med 1700kcal om dagen og se om du går opp i vekt av det, om du ikke gjør det øker du med 100-200kcal. En vekt økning på 1-1.5kg i måneden ville eg lagt meg på som MAX :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...