Gå til innhold

I Took Last Place in the CrossFit Games Open


St.Kristobal

Anbefalte innlegg

http://www.crossfitindustrious.com/i-took-last-place-in-the-crossfit-games-open-by-industrious-athlete-greg-l/

Synes denne illustrerer et undervurdert aspekt. Communityen i Crossfit er kanskje det som er mest appellerende for mange. Det blir litt samme effekt som de som fører loggbøker her og får feedback, eller instagram eller hva farken.

Motivasjon er key, og alt er ikke for alle. Skulle trodd at flere omfavnet det at det finnes et slikt mangfold fremfor å sutre over teknikk på internett.

Trening som engasjerer og motiverer = bra trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske ofte et godt argument som skjeldent blir dratt frem, er litt med hva man trives å gjøre med.

Det som kanskje trigger, er når noen individer absolutt skal gjøre en revolusjon av det. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg personlig ikke er den største tilhengeren av CF - mest fordi opplegget rundt til tider er så useriøst markedsføring som dukan få det - men jeg annerkjenner treningsformen for det den er. Ser man bort fra det åpenbare tulleriet rundt hele sirkeltreningen er det flere faktorer som gjør at CF på mange måter passer fint inn i samfunnet som en positiv bølge. Det får folk opp av sofaen, det gjør folk motivert for å trene og det er allsidig - at noen velger det som en idrett er jo en annen diskusjon og noe man kanskje jevnt over diskuterer mest.

Og så er det en døråpner for andre arenaer, ikke minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For veldig mange kan en 'heiagjeng' være alfa og omega for å komme i gang. Det kan være tungt, og kreve veldig mye å endre livsstil. Kommer man et sted der man får kollektiv støtte, og det HVER gang, så er det en fantastisk motivasjonsfaktor.

Jeg synes personlig det er dumt at 'debatten' ofte er fryktelig polarisert. Jo flere som finner noe som engasjerer dem, jo bedre; og jeg vil nesten si UANSETT hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye enig i argumentet ditt der.

Polariseringen oppstår når noen krever å funnet opp hjulet på nytt mener jeg, av og til er det greit å kalle spade for en spade.

Virker som CF bølgen har roet seg litt, og dertil har andelene av kritikere og "haters" også roet seg kraftig.

Jeg tror ikke det bare Kan være tungt å skifte livstil, jeg tror det er TUNGT. Det tar iallefall lang tid, personlig erfaring med kunder og meg selv innkludert.

"If it was easy, everybody would do it" var det vel noen som sa engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sier jo ganske direkte at han ikke har noe imot sirkeltrening...

Tjæh, "Ser man bort fra det åpenbare tulleriet rundt hele sirkeltreningen er det flere faktorer som gjør at CF på mange måter passer fint inn i samfunnet som en positiv bølge".

Direkte er det vel ikke akkurat. Hun må ha lov å spørre, men Tor har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ok :) jeg som misforstod!

Jeg elsker sirkeltrening som avveksling av og til selv og mener det kan være en ypperlig treningsform :) leste det som Tulleriet rundt sirkeltrening - altså som at det var tull :)

Bare jeg som er dårlig til å formulere meg, Crossfit og tullet rundt skulle det stå. Sirkeltrening er som nevnt, veldig bra til sitt! Absolutt undervurdert i flere tilfeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...