Gå til innhold

Matlogg


Gjest

Anbefalte innlegg

Sa du juice Vegard?! :eek: thihi :p Neida, jucie i mindre mengder er helt ok. Det er tross alt litt næring i det :thumbsup:

En hjemmelaget fyldig tomatsuppe/grønnsakssuppe kan kanskje også være et alternativ? Med f.eks. kjøttboller og en liten skvett fløte?

Er forkjølet, og åpenbart ikke helt meg selv i dag ;)

Neida, kontekst vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost:

2 glass juice

Nøtter

Lunch:

1 rundstykke

1 egg, paprika

1 glass juice

1 glass skummamelk

Mellommåltid:

1 yoghurt

1 kiwi

Kvelds:

1 rundstykke

1 egg

2 glass melk

Appelsinjuice

Nøtter

Sliter fortsatt med å få i meg nok mat, spesielt i helgene. Potetgullet fra i går veier nok opp for det. Hater helg. Strukturerte ukedager gir strukturerte måltider. Vel, ny uke, nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

1 rundstykke

30 gram norvegia

Mellommåltid(er):

2 gulrøtter

1 yoghurt

Usaltede pistasjnøtter

Lunch:

1 rundstykke

Kremost

1 kopp te

Middag:

1 laksefilet

Hjemmelagde potetbåter

Masse grønnsaker: brokkoli, sopp, paprika og løk.

Kvelds:

Cottage cheese

Syltetøy

1 banan

Må bli flinkere til å drikke mer vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bli flinkere til å drikke mer vann!

Jeg slet også med å få i meg væske en periode. Så for min del måtte jeg finne noe jeg likte å drikke, som fun light saft og Pepsi Max. Nå er vel "problemet" motsatt, jeg drikker veldig mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også med å få i meg væske en periode. Så for min del måtte jeg finne noe jeg likte å drikke, som fun light saft og Pepsi Max. Nå er vel "problemet" motsatt, jeg drikker veldig mye ;)

Jeg drikker så mye, mest vann og mye te, at jeg blir fullstendig oppblåst og løper til toalettet flere ganger i timen omtrent :p Dårlig uvane :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke at du flyr på do hele tiden altså, men det er akkurat slik som jeg har det. Har vel drukket 4 liter hittil idag :p

Det blir jo fort mye da, skjønner ikke hvordan det kan unngås?! :p Jeg drikker et stort glass hver til frokost, mellomåltid, middag og kvelds (0,3x4), en imsdalflaske på skolen (0,7L), to imsdalflasker på trening (1,4L)! Og deretter legger du på de mininimum to koppene kaffe og to koppene te (0,2L hver), og da var jeg oppi 4,1L :D Og dette er på en dag hvor jeg drikker lite :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

1 rundstykke

30 gram norvegia

Paprika

1 glass biola

1 glass melk

Mellommåltid(er):

1 gulrot

1 yoghurt

Lunch:

1 rundstykke

Kremost

Paprika

Middag:

1 Kalkunløv

Hjemmelagde potetbåter

Masse grønnsaker

Bernaise!:confused:

2 kopper kaffe med fløte

Kvelds:

1 rundstykke

1 egg

1 yoghurt

1 glass melk

Vann vann vann - kom til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

2 husmannknekkebrød

Kremost

Mellommåltid(er):

1 gulrot

1 banan

1 yoghurt

Lunch:

3 husmannknekkebrød

Kremost

Mellommåltid:

1 yoghurt

Middag:

1 kyllingfilet

Ris

Saus av kokosmelk, fløte og currypaste!

Ettermiddagsgodt:

En håndfull nøtter

En håndfull smågodt/sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter å ha lagt på meg (!) de siste ukene, fremfor å ha tatt av vekt, er det vel kanskje på tide å starte opp med matloggen igjen, enda jeg følte at tingene var på rett kjør. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor kutter du ikke alt av brød, knekkebrød osv..?

Prøv å spis ren mat i større grad.. Kjøtt, grønnsaker, egg, cc, fisk ..

Å kutte ut brød, poteter, pasta osv er ikke aktuelt for min del, da dette er en stor del av den gleden jeg har av å spise (men jeg prøver å redusere mengden)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia søta <3

Synes du er utrolig flink, bare fortsett som du gjør.

Jeg går opp 2-3kg(!!) i et par uker når tante rød er på besøk, så husk at det er mange faktorer som spiller inn!

Har du et målebånd så du kan fokusere på omkretser i stedet for badevekta? :)

Ja, jeg måler meg også, du kan se resultatene i tråden "sommerkroppen 2012". Utrolig demotiverende lesning :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kutte ut brød, poteter, pasta osv er ikke aktuelt for min del, da dette er en stor del av den gleden jeg har av å spise (men jeg prøver å redusere mengden)! :)

Jeg finner også GLEDE i å spise karbs:D men jeg ofrer det for drømmekroppen.

Anyway.. alle har forskjellig mål og ønsker, og hvordan de skal oppnå dette. Du vet hvertfall hva som fungerer for deg, og det er det som er viktigst!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk veldig enig i Ida Kristin. Selv er jeg veldig glad i brød, pasta og ris, og derfor inkluderer jeg dem i mitt kosthold. Men nei, jeg spiser ikke mengder, men de er representert. Det er næringsstoffer i dem også, og i moderate mengder er det helt ok å ha det med. Det er helheten som spiller en rolle, og man SKAL kose seg litt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg måler meg også, du kan se resultatene i tråden "sommerkroppen 2012". Utrolig demotiverende lesning :(

Det skjønner jeg utrolig godt :/ Men fortsett med gode vaner så skal du se det plutselig slipper tak. Som sagt så øker vekta mi drastisk 2 uker i måneden(går fra B til D-cup og må skifte garderobe...) og ser rett og slett vablete ut, men klarer man å være sterk gjennom de kjipe periodene vil man se resultater! (Du husker da hvordan jeg så ut på fhs ;) )

Er det noen jeg vet om som kan være sterk i viljen må det være deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...