Gå til innhold

#Bring Back Our Girls!


Gjest =xXx=

Anbefalte innlegg

Gjest =xXx=

Som far til ei jente og medmenneske er jeg forbandet over hendelsen i Nigeria. Kidnappingen av disse uskyldig skolejentene har virkelig fått det til å koke. Et av de bedre tiltakene for å løfte opp mindre priviligerte befolkningsgrupper er nettopp å få sikret utdanning til jenter og kvinner. Årsakene er mange, men det skal jeg ikke bruke plass på her. Så er det selvsakt også likeverdet.

Det viktigste er:

Få disse uskyldige jentene hjem til familien og tilbake til skolebenken, der de hører hjemme!

Enige folkens??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=
Hvorfor skulle ikke folk være enige? Det er jo selvsigende.

:) liker svaret, håper på samme respons fra mange fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Tenker ikke lage en religionsdiskusjon basert på en gal manns handling. Enkeltmennesker kan gjøre de utroliske ting gjemt bak og rettferdiggjort i religionens navn. Det er ikke bra, det er slike ting som skaper frykt mellom mennesker og ufred mellom samfunn.

Men det er jo skummelt at disse menneskene klarer å rettferdiggjøre handlingen basert på en snever fortolkning og at en regjering i tillegg fortier dette…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet. Disse gode muslimene følger bare profeten Mohammed, fred være med han, sitt eksempel. Han var jo kjent for å ta kvinner og barn til slaver, og giftet seg tross alt med ei ni år gammel jente.

Regner med at du ser problemet selv om du er inne på hva de tror på. Tro skal ikke aksepteres, i alle fall ikke slik tro.

Tenker ikke lage en religionsdiskusjon basert på en gal manns handling. Enkeltmennesker kan gjøre de utroliske ting gjemt bak og rettferdiggjort i religionens navn. Det er ikke bra, det er slike ting som skaper frykt mellom mennesker og ufred mellom samfunn.

Men det er jo skummelt at disse menneskene klarer å rettferdiggjøre handlingen basert på en snever fortolkning og at en regjering i tillegg fortier dette…

Hvis du mener disse folkene har en "snever" fortolkning av islam, så mener jeg at du er veldig naiv. De forvenger nok ikke koranen i noen særlig stor grad, Det er tross alt en av hovedtemaene hvordan islam skal spres med vold. Det er heller "moderate" muslimer som forvenger budskapet. På samme måte som det er moderate kristne som mener at det er greit å onanere, være homofil osv.

The Quran contains at least 109 verses that call Muslims to war with nonbelievers for the sake of Islamic rule. Some are quite graphic, with commands to chop off heads and fingers and kill infidels wherever they may be hiding. Muslims who do not join the fight are called 'hypocrites' and warned that Allah will send them to Hell if they do not join the slaughter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall en spade for en spade. Disse terroristene gjør dette pga. religionen. De har heller ikke forvrengt eller mistolket koranen. De har tatt den på ordet.

Det vil være historieløst å påstå noe annet. "Islam ble spredt ved sverd" er ikke bare et tomt utrykk... det er fakta.

Å ikke blande inn religion i denne debatten, er som å diskutere andre verdenskrig uten å snakke om nazismen, som var årsaken til jævelskapet... det er feigt, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Denne trådens hensikt var å sette søkelyset på jentene/ungene og engasjemanget rundt dem. Dette er terrorister som i religionens navn har innvolvert uskyldige barn. Det er bare for jævlig. I denne sammenheng er det bare det enkle budskapet, bring back our girls. Det er handlingen, ikke religionen jeg ønsker å sette religionen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne trådens hensikt var å sette søkelyset på jentene/ungene og engasjemanget rundt dem. Dette er terrorister som i religionens navn har innvolvert uskyldige barn. Det er bare for jævlig. I denne sammenheng er det bare det enkle budskapet, bring back our girls. Det er handlingen, ikke religionen jeg ønsker å sette søkelyset på.

Dette er et diskusjonsforum og du har sannsynligvis vært på internett før. Derfor vet du at religion og syklister alltid gir diskusjon. Siden det ikke er noe å diskutere om selve budskapet (med mindre man er et forferdelig menneske og/eller er medlem i en voldelig religion), så er det naturlig å diskutere hvorfor ting skjer.

Jeg misliker når folk gir en såpass latterlig og voldelig religion så mye respekt når det er nettopp denne religionen som er årsaken til denne hendelsen og utallige andre hendelser, derfor kommenterte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...