Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg har 7 uker på med med diett på å få ned fett % og prøve å miste minst mulig masse.

Usikker på hva jeg ligger på nå, men ligger ved ett bilde her når tråden er opprettet og jeg har fått overført noe fra mobilen :)

Nåværendes vekt er ca 73kg, er 169 høy.

Trener styrke 4-6 ganger i uken + skal begynne med mårracardio 30min ca 4-5 ganger i uken.

Her er dietten som er satt opp:

måltid 1:

havregryn 50gr

eggehvitte rå 6 stk

eggeplomme,rå 1 stk

321 kcal

måltid 2:

kyllingfilè 125gr

ris kokt 50gr

brokkoli 200gr

udos choice 3,5gr

273 kcal

måltid 3:

kyllingfilè 125gr

ris kokt 50gr

brokkoli 200gr

udos choice 3,5gr

273 kcal

måltid 4:

kyllingfilè 125gr

ris kokt 50gr

brokkoli 200gr

udos choice 7gr

kcal 304

måltid 5:

eggehvitte rå 6stk

eggegule rå 1stk

138kcal

etter trening

whey 80 proteinpulver 30gr

119kcal

Håper dere kommer med noe tilbakemeldinger , både positivt og negativt :)

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfor Udos ?

Hvorfor morgenkardio?

Hvorfor så lite kalorier?

Fikk satt opp denne dietten av en bekjent av meg som er kunnskapsrik innen trening og kost. Han har selv drevet med både konkurranse bygging og er en dyktig person. Derfor har jeg fått han til å sitte opp diett. Og da var det slik den så ut. Han har valgt matvarer som er mettende slik at man ikke skal gå rundt sulten sa han.Hva er ulempene/fordelene med udos choice da? Siden du stiller deg spm ved det?

Og hvorfor stiller du spm ved morgencardio?

Jeg ser på mårracardio som en go ting mtp styrke øktene mine ikke alltid er så lange og jeg ikke har så mye tid til rpådighet, så mårracardio passer meg utmerket . :)

Annonse

Hvorfor Udos ?

Hvorfor morgenkardio?

Hvorfor så lite kalorier?

Hva med å komme med meningen din Stokkeland, i stedet for å stille deg "skeptisk" til oppsettet?

Eg vet dere fra fastform har god kunnskap rundt dere, så hvorfor ikke komme med forbedringer til dietten hennes hvis du har noen?

trodde kokos var vanskeligere for kroppen å ta opp jeg? men er ikke så go på de, så er jo mulig du har rett :) men jeg er kjempe gla for alle innspillene dere kommer . Var det jeg startet tråden her for å få litt tilbakemeldinger.

Ja Slasto jeg er veldig nysgjerrig på hva det er StokkelandFastForm har å komme med. Jeg ønsker som sagt tilbakemld av alle slag. så hadde vert kjekt om han kunne utdype litt mer :)

1: Udo choice er en dårlig kilde til omega 3 da den er plantebasert. Plantebaserte omega-3 kilder inneholder ikke DHA og EPA, men alfalinolensyre - denne må omdannes til "brukbart omega-3" i kroppen - og denne omdannelsesprosenten er VELDIG lav (2-5%), Du må med andre ord få i deg opp til 20x mer udos choice enn du hadde trengt dersom du hadde tatt for eksempel tran.

2: Morgenkardio er greit nok dersom du vil ha deg litt luft om morgenen, men dersom målet er fettreduksjon vil du tjene mye mer på å kjøre intervaller. Det er dessverre bare en "gammel myte" at morgenkardio gjør deg shredded as fuark. De fleste tenker at man er i en katabol fase om morgenen fordi det er lenge siden siste matinntak. Dette fører igjen til økt utskillelse av katekolaminer og økt nedbrytning av fett - hurra!

HAdde det enda vært så lett....

Problemet er at nedbrytningen av fett overstiger den kapasiteten kroppen din har til å utnytte seg av det. Dette fører til er økt sirkulasjon av fettsyrer i blod - og hva skjer så etter trening? Jo de tas opp i fettvev hvor det lagres på nytt :)

Dette er faktisk grunnen til at (spesielt kvinner) kan oppleve å gå ned i fettprosent enkelte steder på kroppen under en diett, samtidig som de legger på seg andre steder!

I tillegg - dersom man ser på EPOC ( etterforbrenning ) viser det seg at de som spiser før kardio har økt EPOC. Hvor tror du mesteparten av energien kommer fra tiden etter trening? Fett :)

Toppen av kaka. Med så lite kalorier vil du trolig ikke ha optimale glykogenlagre om morgenen heller. Studier viser ganske klar sammenheng mellom lave glykogenlagre og økt nedbrytning av muskelmasse.

Min mening: Du kan fint kjøre morgenkardio hvis det er for å få litt frisk luft, men hvis målet ditt er fettreduksjon vil jeg anbefale intervaller. Intervaller på tom mage er håpløst. Konklusjon: spis frokost - > intervaller :)

En aller siste ting: Potet har høyere metthetesindex enn ris.

8 uker, rundt 2200 kalorier. Styrke rundt 4 ganger i uken. Intervaller 2 ganger i uken

[ATTACH]141244[/ATTACH]

post-4341-14440978630535_thumb.png

Når man så å si uansett ikke legger på seg noe særlig muskler på en diett, ( få untakk ) er det vits i å trene styrke 4 ganger i uka, pluss intervall? Er det ikke lettere å legge seg på lavere kcl? Jeg bruker ihvertfall heller tiden på noe annet enn trening når jeg er på diett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...