Gå til innhold

Kalorier forbrent på trening. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hallo! driver med mitt lille bli fit/gå ned litt prosjekt og prøver å beregne kaloribehov sånn at det ikke bllir for mye/lite.

Hvor mye kcal bruker de forskjellige treningsformene tror dere? er 170 høy og veier 66 kg.

45 min ellipsemaskin 10 km/t

30 minutter gange på mølle med fart 6.5

55 minutter spinning

60 min styrketrening (moderat, er dessverre svak)

takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er målet ditt? Vet du sånn ca hva du forbrenner på en helt avslappet dag? En person på 170cm og 66kg vil ikke nødvendig vis (antakelig vis ikke, faktisk :p ) forbrenne like mye som en person på 170cm og 66kg. Det er med andre ord ganske individuelt, men det går an å finne greie retningslinjer om du ikke vet. Og så legger du på eller trekker fra kalorier alt ettersom hva som er målet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste klokker overestimerer, men du glemte å svare på hva målene dine er - for det er viktig med tanke på best resultat.

http://www.google.no/search?q=calories+burned+by+activity gir flere ressurser som lar deg regne ut forbruk ut fra forskjellige aktiviteter, men jeg kan ikke si noe om validitet. Nå er ikke aerobisk trening "mitt felt", men slik jeg forstår det skal det relativt lite til å bruke 200-300kcal med trening. Deretter begynner forbruket å falle drastisk, og med mindre du er i veldig god form eller trener jevnt over hele dagen vil det ikke bli noe særlig over 500-600kcal - om jeg tar feil håper jeg noen retter meg ;) Om jeg skulle trodd på pulsklokken min eller endomondo forbrant jeg nesten 2000kcal på turen min i går - og det ser sannelig ikke ut som om jeg har kvittet meg med over 200g fett siden i går :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste steder overestimerer kcal-bruken ved trening. Du vil ikke få et riktig tall ved mindre du tar o2-test på alle øvelsene.

Jeg vil anbefale deg å ikke fokusere så mye på de små detaljene når du skal gå ned i vekt. Regn ut kcal-forbruket ditt her:

http://www.facebook.com/fitnessbloggen?sk=app_125997777506575 vær dønn ærlig med aktivitetsnivået ditt, og legg deg rundt 500 under pr. dag. Kanskje litt mer på hviledager.

Merker du at 500 blir for mye eller for lite så justerer du.

Som alt annet i livet, så er vektnedgang og prosjekt-bli-fit mye enklere om du gjør det enkelt og ser på det store bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alt annet i livet, så er vektnedgang og prosjekt-bli-fit mye enklere om du gjør det enkelt og ser på det store bildet.

...og gjør det til en livsstil man faktisk kan følge over lengre tid. Det viktigste er ikke hva som skjer i dag eller denne måneden, men hva som skjer videre fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...