Gå til innhold

Mat til lange sykkelturer


løpelyta

Anbefalte innlegg

Vil bare si at det fungerer fint for meg slik som i dag, to gl. knekkebrød med peanøttsmør, en banan og en del mandler. Turen var på 47 km, mye av det terreng. Fikk nok energi, men skulle hatt mer vann! :) Og nå skal jeg kose meg med å spise opp de 1400 kcal som endomondo sa jeg trente bort, for ned i vekt skal man ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at det fungerer fint for meg slik som i dag, to gl. knekkebrød med peanøttsmør, en banan og en del mandler. Turen var på 47 km, mye av det terreng. Fikk nok energi, men skulle hatt mer vann! :) Og nå skal jeg kose meg med å spise opp de 1400 kcal som endomondo sa jeg trente bort, for ned i vekt skal man ikke :D

Herlig! Planlegger å sykle 18 mil imorgen med start klokken 10.. Blir ikke mulig å få tilført vann underveis så tar med 1,4 liter på sykkelen i flasker og 1-2 liter til i Camelbacken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m

en hvorfor så lenge og langt- hva er målet?

Målet er å bli litt sterkere som sykkelist, pushe meg selv. Blir første langtur over 12 mil :)

Er ganske mange fra sykkelklubben som blir med, de fleste skal sykle ritt om ikke lenge, og noen skal sykle Styrkeprøven i juni så da må de ha inne noen langturer for at tiden ikke skal bli dårlig. Vet laget fra sykkelklubben går for under 18 timer på styrkeprøven, dvs en snittfart på over 30 km/t. Så å sykle kjede, ligge på hjul og ikke minst klare ligge lavt i puls på mest mulig effektiv kjøring er en treningssak.o-o

Skulle egentlig syklet Bodø - Mo selv 14 juni, 23,7 mil, men kroppen er litt i ulage. Noen dager er jeg en million og andre dager knapt en tier, så det blir en mindre etappe av samme ritt, Semska- Mo på meg, 9,8 mil :joyful: Øve på å sykle Bodø - Mo neste år med rent jentelag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aha! Men da ser jeg jo greia - tenkte bare at 18 mil ALENE bare for å sykle virka litt (i mangel på bedre ord:) småtrist ;)

Du klarer deg nok fint - det gjelder å holde pulsen lav nok og ikke minst noe lunne stabil. Så hele cluet med langritt er å ha god nok grunnform som tillater at den farten du har ved den lave nok pulsen er tilstrekkelig høy. Det krever mengdetrening og god pulsstyring. Sykla til bergen en gang (fra stavanger) og det gikk overraskende lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen intoleranser, men jeg kom over et proteinpulver basert på soya, og det smaker kjempegodt! Jeg husker dessverre ikke hvilket merket det var, men poenget er at dette vel er et alternativ? Jeg liker i alle fall å ha noe protein underveis på så lange turer.

I tilegg har de en Flapjack-bar i glutenfriavdelingen på Ica og Meny som er kjempegod. Denne ville jeg ha forsøkt dersom du kan spise den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...