Gå til innhold

Hvor mange kcal bør jeg spise?


B_H_ave

Anbefalte innlegg

Jeg er 173 cm, 63 kg, trener styrke 3-4 ggr i uken, og en corebare time. Målet er å få inn noen kortintervall-økter også, men vet ikke om jeg får tid frem mot eksamen..

Forbrenner 1447 kcal med å gjøre absolutt ingenting (har tatt kroppsanalyse).

Hvor mye bør jeg spise for å kutte på kroppsfettet? Vil ta av litt, men ikke miste muskelmasse (heller bygge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

fitnessbloggen på facebook har en kalorikalkulator - der kan du sjekke hvor mye du bruker med trening. Du har fin vekt i forhold til høyde - så kanskje du heller skal legge deg på et lite overskudd og stramme opp litt? Om ikke ville jeg lagt med ca 200kcal under det du bruker, og regulert etterhvert som du merker nedgang i vekten. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke skrev alder regnet jeg utifra at du var 20 :p

RMR = 1450.25 Kalorier

Estimert kaloriforbruk utifra aktivitetsnivå

Liten eller ingen aktivitet: Stillesittende arbeid.

1740.30 kalorier

Lav aktivitet: Rolig trening 1-3 ganger per uke.

1994.09 kalorier

Middels aktivitet: Moderat trening 3-5 ganger per uke.

2247.89 kalorier

Veldig aktiv: Hard trening 6-7 ganger per uke.

2501.68 kalorier

Ekstremt aktiv: Hard trening og/eller tung fysisk jobb.

2755.47 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 20% fett (litt mer nå etter påsken :p ), så mener selv der er litt å ta av. Har født 4 barn, så ligger litt på flanker og rompe. Jobber selvsagt med saken å bygge muskler, har gjort det siden august, men ting tar jo tid :p Er det ikke mulig å gjøre begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...