Gå til innhold

Ned i vekt etter sykdom, hva har jeg gått ned?


Fribbern

Anbefalte innlegg

Ja da, nok en jeg har vært syk og rast ned i vekt tråd;-)

Jeg hadde en real magasjau syke for ca to uker siden. Det rant ut i begge ender:-& Raste så klart ned i vekt. 3 kg. 2 av dem kom tilbake med en gang maten satt i magen. Men den siste kiloen kommer ikke tilbake. Ligger i kcal overskudd. Har ikke gått ned i styrke. Har faktisk økt de siste øktene.

Så til saken. Hva har jeg egentlig gått av meg? Først tenkte jeg væske og muskelglykogen. Men etter to uker burde det være tilbake? Er vel ikke muskelmasse, for har ikke blitt svakere. Kan jo ikke være fett. Var bare dårlig i 2 dager. En kilo fett på to dager. Det er jo mirakelkur:-P

Hva har jeg gått ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er langt unna en ekspert på området, men når det kun er snakk om en kilo kan dette være en naturlig dagsvariasjon.

Og angående vann.. Når man har omgangssyke går alt igjennom, både vann, salter og næring.

Kroppen består av 60-70 % vann, og det er vann i alle cellene i kroppen.

Derfor tror jeg "den siste kiloen" hvis det faktisk er reelt, kan bruke litt tid.

Kanskje du i utgangspunktet bar ganske mye vann?

Så tenker jeg at hvis det ikke er noe galt med styrken og magefunksjonen og resten er godt i gang igjen er det ingen fare, og en ubetydelig kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke stresset for den siste kiloen, bare nysgjerrig. Det er ikke dagsvariasjon, siden jeg veier 4 ganger i uka og måler snitt. Bare litt vanskelig og justere kosten når jeg ikke vet om jeg faktisk går opp, eller om jeg bare får tilbake vannet i kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle mennesker ha en naturlig bakterieflora i mage / tarm, de har også en mer eller mindre velfungerende sopp/fungus flora.

hvis du virkelig ordentlig har fyrt av bakblåst-kanonen i et par dager så kan du ha føyset ut en del av denne floraen samtidig, og den kan ta litt tid å balansere opp igjen, har jeg blitt fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da jeg tok kroppsanalyse fortalte hun som tok den at hun hadde testet dette. Det gikk spysyke, og da hun kjente hun holdt på å bli dårlig tok hun en kroppsanalyse, og en da hun var blitt frisk. Hun hadde gått ned 2,5 kg, og det var skremmende nok KUN muskelmasse, ikke et gram var fett eller vann, slik som hun selv trodde det var :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok kroppsanalyse fortalte hun som tok den at hun hadde testet dette. Det gikk spysyke, og da hun kjente hun holdt på å bli dårlig tok hun en kroppsanalyse, og en da hun var blitt frisk. Hun hadde gått ned 2,5 kg, og det var skremmende nok KUN muskelmasse, ikke et gram var fett eller vann, slik som hun selv trodde det var :/

Disse kroppsanalyse-maskinene er ikke helt til å stole på. De sliter med å skille muskel fra vann og fettmasse. En kan måle seg, gå av, drikke 1/2 liter vann, så på, og vips har en gått opp 4% i fettmasse. Så ta alt med en klype salt.

Til TS, enig i de over, at du har nok stort sett gått ned i vannmasse, og det kan ta tid før den bygger seg opp igjen. Du kan såklart ha gått noen gram ned i muskel-og fettmasse, i og med at kroppen ikke får nok næring i en slik periode og må tære på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...