Gå til innhold

Powewalk rett etter treningsøkten?


mia93

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det ugunstig å ta 20 min powerwalk m 5-10% stigning på mølla etter en beinøkt, evt andre økter på overkropp? Har gjort dette etter så og si alle øktene mine den siste tiden, har ikke merket noe forskjell på at muskelmassen forsvinner, men er utrolig redd for at det skal skje.

Noen tips/forslag/erfaringer?

Og hvor mange øvelser kjører de fleste på beindager?

Jeg har 3 beinøkt, 8 øvelser, 1 dag med letter vekter og flere reps, og 2 dager med tyngre vekter og færre reps.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta det helt med ro,litt spankulering etter tung beintrening kan være en fin måte å fremme restitusjon på, så er bare å traske i vei. Muskelmassen din avhenger mer av hva du spiser enn om du tar litt ekstra kardio.

Selv trener jeg bare markløft og knebøy når jeg skal trene bein,hvor tungt jeg løfter tar jeg på dagsformen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt samme tankegang her. Jeg trener knebøy + rumensk markløft den ene økten, sumo markløft + bulgarsk utfall den andre. På dagene med knebøy alternerer jeg mellom frontbøy og konvensjonell noe bred knebøy annenhver gang.

Før jeg hadde opparbeidet meg mobilitet vha. tøying og fått noenlunde sterk kjerne vha. planken og rygghev, brukte jeg benpress i stedet for knebøy og bare rumensk markløft i begge økter i stedet for sumo.

Resultatet er at jeg trener 8 øvelser hver økt, men får trent hele kroppen, og bruker i tillegg høyere intensitet slik at jeg blir sterkere. Da slipper jeg unna med 3 økter i uka og får sannsynligvis like bra eller bedre styrke enn de fleste som trener splitt med belastning av en muskelgruppe to eller bare en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muskelmasse forsvinner ved kaloriunderskudd, for lite proteiner og for mye kardio/for lite styrketrening. Mennesket er skapt for å bevege seg og gåing er den mest naturlige bevegelsesformen. å GÅ kan jeg ikke se noe problem med...

husk at en ikke trenger å gjøre trening så veldig komplisert :) finn noe DU trives med og ikke hør på alt du hører for da vil du ALLTID finne noe feil med det du gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...