Gå til innhold

Tanker om AFPT intensivkurs. Noen spørsmål...


Sara Victoria

Anbefalte innlegg

Hei dere :-)

Jeg tenker å ta AFPT sitt intensivkurs og har noen spørsmål.

For det første, skal man selv gjennom noen fysiske krav og hvor god form må man være i?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er styrkeløfter og har null kondisjon, men har fra tidligere litt erfaring med jogging f.eks

2) Ettersom det er et krevende intensivkurs vil jeg være mest mulig forberedt. Hvilke bøker kan jeg kjøpe meg og lese meg litt opp på forhånd?

3) Har dere noen tips til en billig plass å bo mens man studerer? (Har ikke bestemt by enda, men heller litt mot Bodø) Jeg bor et stykke unna de fleste studieplassene. Burde nesten ha vaskemaskin tilgjengelig for å vaske treningstøy bl.a Kan bli dyrt å bo på hotell i en måned...

4) Er det noen kunnskaper man burde ta med seg før man begynner på kurset? (noe man kan lese seg opp til f.eks?)

Del gjerne all erfaring dere har :-)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke meldt meg på noe enda. Skal vente til høsten :-) Hvor skal du evt gå kurs Christian ? Spekulerer fælt på hvor jeg kan bo. Men kan uansett ikke finne noen plass før jeg vet oppstartdato på kurset. Noen flere som kan svare meg på de andre spørsmålene? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Jeg tenker å ta AFPT sitt intensivkurs og har noen spørsmål.

For det første, skal man selv gjennom noen fysiske krav og hvor god form må man være i?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er styrkeløfter og har null kondisjon, men har fra tidligere litt erfaring med jogging f.eks

2) Ettersom det er et krevende intensivkurs vil jeg være mest mulig forberedt. Hvilke bøker kan jeg kjøpe meg og lese meg litt opp på forhånd?

3) Har dere noen tips til en billig plass å bo mens man studerer? (Har ikke bestemt by enda, men heller litt mot Bodø) Jeg bor et stykke unna de fleste studieplassene. Burde nesten ha vaskemaskin tilgjengelig for å vaske treningstøy bl.a Kan bli dyrt å bo på hotell i en måned...

4) Er det noen kunnskaper man burde ta med seg før man begynner på kurset? (noe man kan lese seg opp til f.eks?)

Del gjerne all erfaring dere har :)

På forhånd takk!

Stilles ingen krav til fysisk form. Er selv styrkeløfter. Holdt på å dø da vi kjørte intervaller i 30 min som en del av kondisjonshelgen :D

Du har en fordel hvis du kan: Anatomi, anatomi, anatomi :) Antagonister, agonister, synergister, hvilke plan bevegelser skjer i, basic fysiologi og baseløft :) En del ernæring også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte gjennom intensivkurset i sommer, og som styrkeløfter uten utholdenhet gikk det veldig fint. Jeg hadde gjennom studiene lest mye anatomi, fysiologi og lignende på forhånd, men det krever ingen forkunnskaper. Når det er sagt er det så klart en fordel for deg hvis du har, som Andreas er inne på, tilegnet deg noe kunnskap om anatomi.

Boken som brukes i anatomi i tillegg til den litteraturen de har selv heter The Concise Book of Muscles og er helt grei. Vil utenom anbefale denne http://www.akademika.no/menneskets-funksjonelle-anatomi/rinvik-eric/dahl-hans-a/9788202316327, som er relativt lettforståelig, men samtidig grundig og veldig god :) Det inntrykket jeg satt igjen med var at de fleste stresset og slet mest med anatomien, så det er greit å ha litt grunnlag der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere :)

Jeg tenker å ta AFPT sitt intensivkurs og har noen spørsmål.

For det første, skal man selv gjennom noen fysiske krav og hvor god form må man være i?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er styrkeløfter og har null kondisjon, men har fra tidligere litt erfaring med jogging f.eks

2) Ettersom det er et krevende intensivkurs vil jeg være mest mulig forberedt. Hvilke bøker kan jeg kjøpe meg og lese meg litt opp på forhånd?

3) Har dere noen tips til en billig plass å bo mens man studerer? (Har ikke bestemt by enda, men heller litt mot Bodø) Jeg bor et stykke unna de fleste studieplassene. Burde nesten ha vaskemaskin tilgjengelig for å vaske treningstøy bl.a Kan bli dyrt å bo på hotell i en måned...

4) Er det noen kunnskaper man burde ta med seg før man begynner på kurset? (noe man kan lese seg opp til f.eks?)

Del gjerne all erfaring dere har :)

På forhånd takk!

1. Ingen fysiske krav etc :) Så det går fint skal du se!

2. Mener på at når du betaler kurset så får du alt studie materialet. (Alt utenom ei bok er på nett!) :) Så du bare betaler, så kan du begynne å lese imellom alt!

3. Prøv å finn vandrerhjem de forskjellige stedene, pleier å være billig.

4. Desto mere anatomi du har pugget, desto lettere blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...