Gå til innhold

freelee the banana girl


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjæresten min (hun er jente) begynnte for 2 månder siden å se på en youtube-kanal (FreeLee the banana girl). Jeg har ikke sett så mye selv, men hun oppfordrer nok til fullstendig vegitar-kosthold . Kjæresten min er nå vegitarianer (selv om hun mente det var skadelig for 3 mnd siden da søstra hadde en prøveperiode som vegitarianer). Ikke noe egg eller melkeprodukt, grunna fett. Prøver å få i seg så lite fett som overhode mulig. Jeg selv har legeutdannet far som er sterkt i mot 100% vegetar, og jeg selv har lært hvorfor vi trenger et sundt kosthold, men variert med kjøtt og fett for at kroppen skal være i sitt ess. Hun nekter å høre på argumentene mine og hevder at denne dama sa at menesker ikke trenger kjøtt, da far min hevder at det er fysisk mulig å overleve uten, men ikke bra. Hva skal jeg gjøre? Etter sånn jeg ser det så ødelegger hun seg selv, og jeg akter ikke å bare se på. Hun spiser bare frukt til frokost og ellers på dagen, og spiser ellers ikke noe annet enn salat og grønnsaker resten av dagen. Har noen kjennskap til denne dama/youtube-kanalen? Hun skal visstnok være Pt og "fruitarian".

Hjelp meg! Hva skal jeg si/ gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lowfat, og vegetar/fruktitarianer samtidig. Hmm.

Det å bruke youtubevideoer som eneste kildegrunnlag er noe man burde være skeptisk til/forsiktig med.

Dessverre er det jo og litt sånn at man ikke kan tvinge andre til å endre mening, man kan bare presentere argumenter på en saklig måte og håpe at de er nok.

Men ja,å forsøke å få inn mer balanse i kostholdet kan umulig være dumt, som Stine1986 sier.

Finnes det noen på youtube som kan komme med svar på tiltale,muligens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, jeg får prøve å påvirke henne. Det er kjipt at ho ikke hører på meg i dette tilfelle, men kan jeg finne artikler/forskerutredninger som viser til viktigheten bak tilførsel av næringstoff ville det bli lettere. Jeg tenker jeg får lese meg mer opp på saken, og ja, la seg påvirke av bare en kilde på nettet er neppe en god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...