Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke støl?


elin cecilie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hva vil dropset si? om det er det jeg tror så har jeg det:p pleier alltid gjøre det helt på slutten for å slite meg heelt ut:p

du kjører f eks 10reps på en vekt (du skal klare 10 og ikke 11-12), senker vekta og kjører 10reps til uten pause -> gjenta

Kan gjøres som et helt sett eller på siste settet i en øvelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det jeg pleier det. tar 3 sett x 10 og så etter siste settet dropper jeg fra eks 7 til fem og så rett på 3

Kjører du alltid dropset?

Jeg vil tro at du mulig har litt å hente på hvordan du trener -> teknikk, valg av belastning ift repetisjoner, bevegelsesutslag for å nevne noe

Uansett så er det nevnt at stølhet ikke sier noe om treningen er bra eller ikke, det er kun en indikasjon på (sprikende forskning) at du har gjort "noe nytt" som større bevegelsesutslag, høyere volum, tyngre vekter, aktivert muskler du ikke har aktivert i like stor grad tidligere etc..

Selv så har jeg perioder da jeg blir null støl, mens de siste mnd er jeg støl etter nesten hver eneste treningsøkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke all verdens kosthold (i hvertfall ikke i forhold til dere her inne), men jeg blir heller ikke støl uansett hvor forbanna vondt det gjør når jeg holder på fordi jeg presser meg. Kan kjenne det piiiiittelitt etter intense økter som har gått veldig mye på det samme, men ikke i nærheten av sånn jeg har følt det tidligere. Det å ikke bli støl er altså et relativt nytt fenomen for meg. Selv når jeg var liten og godt trent ble jeg gørrstøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli

Dette vil jeg nesten kalle luxus problem :)

Ble mye støl i begynelsen når jeg startet å trene, men gitt seg nå.

Helt til jeg ble med en kompis på min første knallharde markløft økt! Var helt ødelagt i to dager etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...