Gå til innhold

ENKLE, proteinrike oppskrifter med rimelige ingredienser


Anbefalte innlegg

Har sett en del på flere oppskrifter på nett det siste året. Kostholdet er bra og energirikt, men sikkert greit å gjøre det litt mer spennende enn det er per i dag. Er vel også det som er formålet med f.eks proteinpannekaker, protein brownies etc...

Noe som slår meg er at majoriteten av oppskriftene man finner på nett inneholder dyre og litt sjeldne ingredienser. De er innvikla, og kanskje til og med en form for reklame og markedsføring av disse litt spaca ingrediensene.

For oss som er studenter, og/eller ikke har anledning/ikke vil prioritere å bruke alt for mye penger på ingredienser. Hvor kan vi finne oppskriftene våre?

I tillegg til at man kutter de fancy ingrediensene, så er det en fordel at oppskriftene er relativt enkle og raske :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naturell Gresk yoghurt og noen scoops med vaniljeproteinpulver = mega protein yoghurt.

Blomkålsbunn pizza: hiv en blomkål i blenderen, stopp når det er kornete konsistens, og hiv oppi noen egg og krydder. Legg i ovnen på 200 grader og ta ut når gyllen. Legg på det du vil av topping, så har du en lav kcal pizza.

Brukt og stjålet disse 2 fra "Buff Dudes" på youtube. Sjekk dem ut, de har flere enkle oppskrifter på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg trådstarter. Veldig masse rare ingredienser i mange av oppskriftene. Vil gå så langt å kalle noen av dem ikke ingredienser en gang - men heller tilsetningsstoffer som xanthan gum osv. Jeg har laget en liten tråd med noen av mine enkle proteinoppskrifter som jeg klingret meg fast til under diett og reddet meg sådan. Her er linken om du skulle trenge:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/enkle-og-fantastiske-proteinoppskrifter.25846/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg trådstarter. Veldig masse rare ingredienser i mange av oppskriftene. Vil gå så langt å kalle noen av dem ikke ingredienser en gang - men heller tilsetningsstoffer som xanthan gum osv. Jeg har laget en liten tråd med noen av mine enkle proteinoppskrifter som jeg klingret meg fast til under diett og reddet meg sådan. Her er linken om du skulle trenge:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/enkle-og-fantastiske-proteinoppskrifter.25846/

Har du slettet denne tråden? Jeg får ikke åpnet linken,ihvertfall.

Til trådstarter ; er du ute etter oppskrifter med mye proteiner, eller lavkalori-substituttmat ala bønnemuffins med proteinpulver og pizzabunn på havregryn og blomkål, etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...