Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har alltid drevet med svømming. Har nylig begynt med styrketrening og trener 4 ganger i uken.

Siden du er nybegynner så synes jeg at et fullkroppsprogram som Starting Strength ville være det beste, men jeg regner med at du heller vil trene 4 ganger i uken, så da kan du kjøre en underkropp/overkroppsplitt.

En normal uke kunne sett slik ut:

Mandag:

knebøy 5x5

Hip thrust/glute bridge 4x8

utfall 3x8

tåhev

TILLEGGSØVELSE 3x12

TILLEGGSØVELSE 3x12

Tirsdag:

Benkpress 5x5

Stangroing/nedtrekk 4x8

Skulderpress/militærpress 4x8

Bicepskrøll 3x8-12

Pulldowns/skullcrusher variant 3x10

Facepulls 4x12-15

TILLEGGSØVELSE 3x12

TILLEGGSØVELSE 3x12

Onsdag:

FRI

Torsdag:

Knebøy/frontbøy 4x8 70% av vekten på mandagen hvis du velger knebøy, 5x5 hvis frontbøy.

Hip thrust/glute bridge 3x10-12 eller 4x6

Markløft 5x5

Utfall 3x8

TILLEGGSØVELSE 3x12

TILLEGGSØVELSE 3x12

Fredag:

Benkpress 4x8 70% av vekten på tirsdag

Sittende roing 3x15

militærpress/sidehev 3x8

bicepscurls 3x8

Valgfri tricepsøvelse 3x10-12

Facepulls 4x12-15

TILLEGGSØVELSE 3x12

TILLEGGSØVELSE 3x12

Om du skal kjøre styrke 4 ganger i uken fungere 2-split flott :)

Jeg deler min opp litt anderledes enn Sondre, men vet veldig mange trener den typen program han kjører, med gode resultater.

Jeg deler opp min uke som :

Mandag Torsdag : Program A

Tirsdag Fredag : Program B

Program A :

Benk

Skråbenk m/manualer

Skulderpress

Cable Flies

Dips / Tricepsøvelse

Mage

Program B :

Knebøy

Sumo-Knebøy

Leggpress

Markløft

Chins

Face-Pulls

Hip-Thrust

Bicepscurls

Rygghev m vekt

Ut ifra mine erfaringer og det jeg har lest, er det greit å starte ut med vekter så du klarer 8-12 reps, og gjerne 3-4 serier :)

Når du klarer 12 reps og fullfører seriene, så øker du kilo, og jobber deg opp fra 8-12 igjen e.c.t. :)

Annonse

Som Sondre Aalbotsjord nevner har du muligens litt å gå på vektmessig i forhold til høyden din, hvordan ser kostholdet ditt ut?

Hva spiste du i går?

Hvordan stiller du deg til det at kroppen må nok mat om du skal bygge muskler på en sunn og effektiv måte?

Takk for svar og hjelp!

Jeg har alltid vært tynn. Jeg spiser ikke så veldig mye men spiser meg alltid mett. Har begynt med "Big mass" etter trening.

I dag: frokost; ostesmørbrød, lunsj; calzone, middag; laks, brokkoli, ris, kvelds; hjemmelaget smoothie.

Takk for svar og hjelp!

Jeg har alltid vært tynn. Jeg spiser ikke så veldig mye men spiser meg alltid mett. Har begynt med "Big mass" etter trening.

I dag: frokost; ostesmørbrød, lunsj; calzone, middag; laks, brokkoli, ris, kvelds; hjemmelaget smoothie.

Kroppen har en tendens til å vende seg til det den blir utsatt for, og hvis man spiser mindre over tid, tilpasser magesekken seg til dette. Dette er med på å gjøre det vanskeligere for folk som er vant til å spise lite, å gå opp i vekt uten å legge om på kostholdet til å bare inneholde svært energitette matvarer.

Jeg ville ihvertfall, hvis jeg var deg, muligens prøvd å øke inntaket av mat. En big mass kan riktig komme godt med,men jeg vet ikke om det er noen langtidsløsning:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...