Gå til innhold

Teknikksjekk!


CupCayk

Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=AiNSRd8Rp54

Første video av min knebøy etter skaden jeg hadde i hoftene, har trent m/strikk og babyvekteri 5 mnd. merker at smerter eller ubehag i hofte ødelegger for styrken min i knebøy, de dagene smerten eller ubehaget er fraværende kjennes vekta som luft. De dagene den er der er det blytungt :) Jeg tøyer og jeg tøyer men blir ikke kvitt bekkentilten min heller ;) Noen synspunkter her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har ikke klart å lære meg å stoppe i tide enda, ikke uten en boks der. Vil jeg ikke tape endel treningseffekt ved å stoppe høyere opp? siden det er noen kilo på stanga til før det kan skade meg, og jeg har tida på meg til å myke opp før den vekta kommer. Vet ikke hvor mye treningseffekt som ligger mellom der.. 5-10cm under par vs.A2G :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også hjelpe at du bevisst strammer korsryggen din før du begynner bevegelsen. Det ser ut som du strammer magen, få med korsryggen også. Tight! Så lenge du ikke holder igjen med musklene i korsryggen er det lettere for at bekkenet tilter framover. Som Aurelius sier, kutt dybden. Vi vil aldri ofre stabilitet i korsryggen for dybde.

Du får ikke mindre treningseffekt av å gå til parallell (toppen av hoftebeinet på linje med toppen av kneet) eller et par cm under. A2G gir større stimulering av glutes, ja, men da på bekostning av lavere vekt på stanga som dermed gir mindre treningseffekt. Det er bare bevisstgjøring og terping som skal til for å finne riktig dybde uten bruk av boks. Hvis du trener med sammen med noen så få de gjerne til å korrigere deg i løpet av settet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...