Gå til innhold

Tilbakemelding på styrkeprogram

Papanation

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen av dere hadde noen tanker eler innvendinger på treningsprogrammet jeg bruker for øyeblikket? Har god treningsbakgrunn både fra styrketrening og fotball. Målsetningen min de neste 8 ukene er å bygge styrke.

Trener dette 4 ganger i uken, slik at jeg i løpet av en 7-dagers periode får trent hver muskelgruppe to ganger. Pausene mellom sett og øvelser er på 3-4min. Mellom dag 2 og dag 3 har jeg alltid en dag med hvile (pga markløft), og mellom dag 3 og dag 1 har jeg også en dag hvile.

Hadde satt pris på en kort kommentar dersom dere mener noe burde endres :)

Dag 1: Bryst

Benkpress: 4-6 x 4

Skråbenk m/manualer: 4-8 x 4

Pec Dec: 6-8 x 4

Militærpress: 4-6 x 4

Dips m/vekter: 4-6 x 4

Decline benk: 6-8 x 3

Mage

Dag 2: Bein

Knebøy: 4-6 x 4

Markløft: 4-6 x 4

Smale knebøy: 6-8 x 2

Sumo knebøy: 6-8 x 2

Markløft m/bredt grep: 6-8 x 3

Gående utfall: 6-8 x 3

Mage

Dag 3: Rygg

Nedtrekk: 6-8 x 4

Sittende bred roing: 4-6 x 4

Pullover; 6-8 x 4

Smal nedtrekk: 4-6 x 4

Smal roing: 4-6 x 4

Netrekk m/omvendt grep (smalt): 6-8 x 3

Mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tre forskjellige typer knebøy og to typer markløft - enn større volum på en øvelse?

Jeg ville lagt flere øvelser på øvre del av ryggen iom latissimus bidrar til å innoverrotere overarmsbeinet -> foroverroterte skuldre

Siden siden du også har mange øvelser(bryst og skuldre) som også bidrar til det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at folk skal kunne si noe vettugt om treningsprogrammet ditt så bør du ha med litt mer relevant informasjon. "Har god treningsbakgrunn både fra styrketrening og fotball" blir en smule vagt.

En god start er:

Hvor gammel er du?

Hvor høy er du?

Hvor mye veier du?

Hvor mye løfter du i baseløftene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en skade i kneet for 2år siden, så ikke turt å trene bein hardt før nå i den siste tiden. Så du mener jeg burde droppe smale og sumo, og heller ta flere sett på vanlig knebøy?

Roing tar jeg på maskin for å få fokus på riktig teknikk. Tar ca 3/4 av mulige vekter der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en skade i kneet for 2år siden, så ikke turt å trene bein hardt før nå i den siste tiden. Så du mener jeg burde droppe smale og sumo, og heller ta flere sett på vanlig knebøy?

Roing tar jeg på maskin for å få fokus på riktig teknikk. Tar ca 3/4 av mulige vekter der

Hva slags skade?

Jeg ser ingen grunn til å ta tre forskjellige knebøy, til fordel for større volum på en øvelse.

Hva slags roing? Albuene horisontalt/vertikal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leddbånd som røyk.

Men da justerer jeg det, var i grunn kun for variasjonen sin del.

Roingen er med albuene vartikalt

Da vil jeg tro du har en del på stabilitet rundt kneet å trene opp?

Legg inn øvelser med "høy albue" for mindre aktivering av lats, og mer øvre del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...