Gå til innhold

Trenger tips til proteinbar/tilskudd for å hjelpe kreftsyk å få i seg kalorier


Tiwas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tiwas, nå vet jeg ikke hvordan status er ettersom jeg oppdaget denne tråden en del på overtid, men disse næringsdrikkene er et av de suverent beste hjelpemidlene man har for å få opp energiinntaket, men som du sier så har nok disse vært inne i bildet allerede. Det burde imidlertid ikke være noe problem å fullernære henne intravenøst.

Tja - ikke en venn av meg, så ikke involvert meg mye selv. Bare sjekket litt :) Men...intravenøst er sikkert fint og greit når man er på sykehuset, men funker vel dårlig når man er hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothies! Den som skal innta den velger selv frukt og bær etter ønske. Smaken av smør av nøtter, allskens pulver, spirer osv kan kamufleres godt på denne måten.

Bare som et apropos og fordi jeg personlig er svært opptatt av dette, vil jeg bare nevne muligheten å innta cannabis (da som medisin og på resept). Dette kan hjelpe mot angst, smerter, kvalme og ikke minst kan man få en heftig matlyst av det. I Norge er det også mulig for kreftsyke å få en spray som inneholder THC som i utgangspunktet er ment for mennesker som har MS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Når pappan min hadde kreft spiste han fint lite en stund. Frem til at han fant ut at den maten han tidligere hatet, var nå plutselig det eneste han fikk i seg.

Ble ett poeng for han å unngå sin favorittmat og heller prøve nye ting, da ingenting smakte det samme lenger.

Personlig vil jeg anbefale reese's peanut butter cups. Ikke spesifikt brukt til vektoppgang, men det er ihvertfall en normal bivirkning hjemme hos meg. Ettersom den er fullstappet av både fett og sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...