Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går til en fysioterapeut pga noe som visstnok skal være en skive som glir eller noen lignende, som gjør at nerver kommer i klem helt øverst i ryggen. Akkurat nå sliter jeg med liten kontakt/nummenhet i venstre arm, og i perioder smerter i arm, albuer og rygg.

Fysioterapeuten sa sist at kanskje det var noe i treningen min som gjør meg verre, uten at jeg fikk noe mer ut av oppfølgingsspørsmål. Tror kunnskapen om tyngre styrketrening er litt lav her.

Jeg kjenner ingen smerter under trening, men lurer på om noen vet om noen av disse øvelsene kan forverre problemet uten at jeg vet det?

Knebøy

Markløft

Militærpress

Benkpress

Pendlay roing

Hang-ups

Dips

(Har brukt en PT til å se over teknikken, og han mener at teknikken er bra.)

Jeg har tenkt at kanskje Pendlay roing kan skape litt trøbbel, og lurer på om kan foreslå noen gode alternative øvelser?

Takker for all hjelp!

Fortsetter under...

Jeg har en skade i ryggmuskulaturen som blant annet sitter øverst i ryggen og for min del var knebøy med vektstangen liggende over rygg/skuldre noe som gjorde meg verre, samt markløft. hvordan dette er i forhold til en eventuell skiveutglidning ved jeg ikke.

Jeg har selv hatt lignende symptomer. Forsøkte å trene det bort men det ble bare verre. Gikk til lege, så til manuell-terapeut. Manuell-terapeuten hadde peiling og sendte meg på MR. Det viste seg at jeg hadde prolaps i nakken og via en nevrolog så endte jeg hos en nevrokirurg og endte på operasjonsbordet for å fjerne det som presset på nervene og legge inn noe plast...

En fysioterapeut vil nok ikke kunne hjelpe deg med dette. Du bør nok få tatt bilder for å sjekke om det er noe som må fikses på. En dyktig manuell-terapeut vil kunne hjelpe deg med dette. Eventuelt få legen til å henvise til MR og nevrolog.

Takk for svar!

Jeg har selv hatt lignende symptomer. Forsøkte å trene det bort men det ble bare verre. Gikk til lege, så til manuell-terapeut. Manuell-terapeuten hadde peiling og sendte meg på MR. Det viste seg at jeg hadde prolaps i nakken og via en nevrolog så endte jeg hos en nevrokirurg og endte på operasjonsbordet for å fjerne det som presset på nervene og legge inn noe plast...

En fysioterapeut vil nok ikke kunne hjelpe deg med dette. Du bør nok få tatt bilder for å sjekke om det er noe som må fikses på. En dyktig manuell-terapeut vil kunne hjelpe deg med dette. Eventuelt få legen til å henvise til MR og nevrolog.

Det var akkurat det jeg var redd for da jeg ikke blir bedre. Jeg får se om jeg kan få ordnet med manuellterapeut, evt MR. Takk for rådet

!

Annonse

Hvor i ryggen sitter det? Er der nakken? Hvor lenge har det vart?

Det begynte opprinnelig med det jeg syntes var en rar senebetennelse tidligere i vår. Den forsvant, men kom tilbake i høst. Etter et par diklofenac-kurer uten effekt i høst, fikk jeg henvisning og har vært i behandling hos fysioterapeut av og på siden slutten av oktober. Sitter visstnok i brystryggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...