Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo nivået av tyroksin som viser hvordan stoffskiftet reguleres - om det produseres for mye har man høyt stoffskifte og vice versa, altså om man får tilskudd av stoffet vil nivået stige til normale verdier (I)

Ja, er klar over det. Var bare nysgjerrig på om det er mulig å ta det med en sprøyte av og til, i stedet for å ta levaxin hver dag :p

Fortsetter under...

piller, hver dag, resten av livet. Hele familien på min morside har det, så jeg regner med at jeg og vil få det rundt 40-50 årsalderen. Frem til da, blodprøver hvert eneste år bare for å være sikker, hurra....

Jo takk, jeg fikk det påvist da jeg var 15, har tatt den jævla pilla (nesten) hver dag i 8 år :mad:

Ja, er klar over det. Var bare nysgjerrig på om det er mulig å ta det med en sprøyte av og til, i stedet for å ta levaxin hver dag :p

Oia, nei, om det er kronisk er det hver dag uansett om man tar sprøyte eller tabletter:(

Om det ligger lavt energiinntak til grunn kan man få sprøyten i noen dager mens man øker matinntaket da, så da trenger man det bare mens man øker :D

Oia, nei, om det er kronisk er det hver dag uansett om man tar sprøyte eller tabletter:(

Om det ligger lavt energiinntak til grunn kan man få sprøyten i noen dager mens man øker matinntaket da, så da trenger man det bare mens man øker :D

Æsj da! Er dessverre kronisk :(

Annonse

Altså, lavt stoffskifte (hypotyreose) er ikke nødvendigvis en kosthold- og treningsgreie. Mange her har en tendens til å sette de fleste former for plager og sykdommer i sammenheng med trening og mat, men det er slettes ikke automatisk at den kliniske diagnosen hypotyreose har sammenheng med disse tingene i det hele tatt og at man "fikser" lavt stoffskifte ved å spise mer.

Hypotyreose kan forårsakes av ymse trøbbel med skjoldbruskkjertelen og/eller autoimmune sykdommer. Vektoppgang og vektkontroll er strengt tatt det minste problemet man kan ha i forbindelse med lavt stoffskifte. Dette er ikke noe jeg sier for å skremme; det er kun for å poengtere at en slik tilstand kan være litt mer sammensatt enn "spis mer så ordner det seg", og det finnes dessuten utmerket behandling for hypotyreose som er tilnærmet fri for bivirkninger.

Jeg vet trådstarter spurte om råd vedrørende trening og kosthold, men dette er verdt å ha i bakhodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...