Gå til innhold

Hvordan gå ned i vekt, samt ha energi


kajs1

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man gå fortest mulig ned i vekt, men samtidig ha energioverskudd?

Jeg merker jeg blir fort slapp i kroppen når jeg kombinerer trening og stramt kosthold.

jeg er 164cm og jeg veier 68,5 kg.

Jeg vil gjerne ned 8-10 kg, siden det er der jeg trives best.

Trener ca 4-6 ganger i uken.
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driver med 4-5 kondisjonsøkter kombinert med styrke. Trener mange repitisjoner med lite vekter 4x20..

treningsplanen ser ofte slik ut

Mandag - Spinning 55 min

tirsdag - styrke: knebøy, nedtrekk, sittende-roing- pullups med strikk, armhevninger + rygg og mage. så ca 45 min jogg (ca 8 km)

Onsdag: Lacrosse trening, (brener ca 800 kcal)

torsdag: som tirsdag men 4x4 intervall

fredag-fri

lørdag-fri

søndag : 1 mil + div styrke.

Ellers i hverdagen er jeg student så lite i aktivitet. Jobber i klesbutikk fredag og lørdag

Jeg spiser relativt sundt men det er veldig variert, men føler jeg har et "normalt kostold" men kan også skeie litt ut i helgene med vin, smågodt osv.

I ukedagene går det mye i kylling og fisk. Spiser gjerne laks med grov pasta 3 dager i uken.

frokost varierer med havregrøt, brødskiver, knekkebrød eller yoghurt.

Jeg har et problem med å spise regelmessig vet jeg(n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg driver med 4-5 kondisjonsøkter kombinert med styrke. Trener mange repitisjoner med lite vekter 4x20..

treningsplanen ser ofte slik ut

Mandag - Spinning 55 min

tirsdag - styrke: knebøy, nedtrekk, sittende-roing- pullups med strikk, armhevninger + rygg og mage. så ca 45 min jogg (ca 8 km)

Onsdag: Lacrosse trening, (brener ca 800 kcal)

torsdag: som tirsdag men 4x4 intervall

fredag-fri

lørdag-fri

søndag : 1 mil + div styrke.

Ellers i hverdagen er jeg student så lite i aktivitet. Jobber i klesbutikk fredag og lørdag

Jeg spiser relativt sundt men det er veldig variert, men føler jeg har et "normalt kostold" men kan også skeie litt ut i helgene med vin, smågodt osv.

I ukedagene går det mye i kylling og fisk. Spiser gjerne laks med grov pasta 3 dager i uken.

frokost varierer med havregrøt, brødskiver, knekkebrød eller yoghurt.

Jeg har et problem med å spise regelmessig vet jeg(n)

Du kan nå helt fint droppe å trene med 4x20 til fordel for mindre volum og høyere intensitet, det har ingenting for seg.

Det er viktig å huske på at det er mange faktorer som styrer hvor mye du veier, og det er langtifra alle disse du har muligheten til å kontrollere.

Jeg tror det ville være en bedre løsning å koble tilfredshet ovenfor seg selv med enten f.eks målebånd eller prestasjoner på trening. De to tingene KAN du gjøre

noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med grønnsaksinntaket? Jeg klagde over akkurat det samme til min coach her, og fikk beskjed om å ta grønnsaksspisingen på alvor. Dette tok jeg da til etterettning, og jeg føler at energinivået har steget med økt inntak av grønnsaker! Så det funket her (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...