Gå til innhold

Proteinpulver og "lite" mat


Mt3

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på en ting.. Ser at når dere skriver opp hva dere spiser så ser det så mye ut i forhold til hva jeg spiser. Jeg er 69 kilo og 170 cm. og til frokost spiser jeg en liten skål havregryn, neste måltid er to skiver med ett eller annet pålegg.. Så spiser jeg middag (ofte 1 porsjon ). Kan ta et knekkebrød eller to innimellom lunsj og middag om jeg er sulten... Så spiser jeg ikke mere den dagen... Men kan jeg trene styrke med denne mengden mat i løpet av en dag, om jeg kjøper proteinpulver ? Eller høres ikke det bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting hindrer deg i å trene styrke uansett mengde mat, men om du skal ha resultater bør du kanskje få litt mer kontroll over kostholdet ditt?

Jeg leser over det du skriver, og det virker litt slik at du spiser "en dasj av ditt og litt av det om jeg er sulten, så legger jeg til en dasj av datt". Men for meg høres dette ut som VELDIG lite mat, hvertfall når du ikke alltid spiser middag engang.

Men om du har problemer med å få i det proteiner, er proteinpulver et greit hjelpemiddel :) Men ikke noe magisk vidundermiddel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vektstabil ja, og jeg går ikke sulten.. En porsjon middag kan være f.eks to laks fileter, 3 poteter, en håndfull grønnsaker/ salat + saus eller rømme... Jeg hopper aldri over maten, jeg bare føler ikke på kroppen at jeg trenger mere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen har en tendens til å venne seg til et visst kaloriinntak. Har selv også stusset over hvor lite enkelte jeg kjenner spiser i løpet av en dag.

Regner med du ikke går opp i vekt med dette opplegget ditt, så vet ikke hva du lurer på egentlig. Spis mer mat om du vil veie mer.

Du blir ikke en okse av å spise som en fugl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vektstabil ja, og jeg går ikke sulten.. En porsjon middag kan være f.eks to laks fileter, 3 poteter, en håndfull grønnsaker/ salat + saus eller rømme... Jeg hopper aldri over maten, jeg bare føler ikke på kroppen at jeg trenger mere...

Som SamGold sier - så tilpasser kroppen seg, både energi inn og ut.

Dersom du er vektstabil så er du i enegibalanse, enten at kroppen har tilpasset seg inntaket ved å skru ned aktivitetsnivået eller at du spiser like mye som du forbrenner - eller en kombinasjon. To laksefileter er 500kcal, tre poteter blir 150-200kcal avhengig av strl + rømme/saus 200kcal - mao så har du et måltid på nesten 1000kcal (y)

Avhengig av hva/hvor mye du spiser resten av dagen så er det ikke sikkert det er så voldsomt lite kalorier likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...