Gå til innhold

Diett! Er dette en grei løsning?


And88

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på om det er forsvarlig med å ha en diett som går på 800-900 kcal en uke og neste uke kjøre 1400 kcal. Da består måltid av magre kjøttprodukter og fisk samt grønnsaker. Veier også opp med ekstra kcal etter trening. Dette tenkte jeg å gjøre i 1-2 måneder så øke i kcal. Er 181 cm og veier 94 kg. Go crazy give me some feedback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Jeg vil ikke si at det er en god løsning - men jeg vil ikke si at en diett er en god løsning i det heletatt. 800-900kcal er VELDIG lite - du vil, trolig, mangle energi og ikke ha det bra den uken. Er det verdt det? Nei.

Skal du ned i vekt? Du er ganske høy, så du kan fint begynne på 2000kcal av grunner Chrsyre nevnte, og ta det derifra - om du ikke går ned, noe du trolig vil gjøre, kan du kunne 100/200kcal og se hva som skjer. Men 800-900? Dårlig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg lurte på om det er forsvarlig med å ha en diett som går på 800-900 kcal en uke og neste uke kjøre 1400 kcal. Da består måltid av magre kjøttprodukter og fisk samt grønnsaker. Veier også opp med ekstra kcal etter trening. Dette tenkte jeg å gjøre i 1-2 måneder så øke i kcal. Er 181 cm og veier 94 kg. Go crazy give me some feedback!

Nei! dette er en DÅRLIG idè. Start forsiktig og ta den tiden du trenger! da varer veknedgangen , og du spretter ikke oppigjen med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Du må ikkje ligge så lavt, det er ikkje forsvarleg.

Om ein ser på BMI så er du 12kg over idealvekta (men bmi tek ikkje høgde for muskelmasse). Etter kva eg kom fram til på denne bmi-kalkulatoren:

http://no.atkins.com/kom-i-gang/regn-ut-bmi-en-din.html#dashboard

Diett er i utgangspunktet noko eg er skeptisk til. Det kan vere ein grei måte å kickstarte ein vektnedgong, om ein treng litt ekstra motivasjon, men om ein ikkje er innstilt på livsstilsendring, så er ein like langt etter ei stund.

Vil anbefale deg å lese ein del om kosthold og trening, her inne på fitnessbloggen t.d., deretter sette opp eit kosthaldsforslag, og gjerne få nokon til å gi tilbakemeldingar på det.

12kg er ikkje SÅ mykje, sjølv om det kanskje kan verke slik. Ved eit moderat kaloriunderskot vil du kunne gå ned 0,5-1kg i veka, om med trening gjerne endå meir. Og det utan at det går på helsa laus. På den måten vil du kunne gå ned i allefall 10kg i god tid før sommaren (kjem an på underskotet og treningsmengde/muskelmasse).

Gikk sjølv ned 10kg i 2012 (var vel frå april til august), om ein er bestemt og målbevist så går det som regel heilt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...