Gå til innhold

V-rygg


Arajntos

Anbefalte innlegg

Et av målene mine for 2012 er å få meg en nokså tydelig V-rygg. Noen tips til øvelser som kan gjøres hjemme eller ute, ettersom jeg ikke har noe medlemskap på noe senter. Har manual vekter og er vandt med å trene med egen kroppsvekt. Pleier å gjøre både pull ups, chin ups og roing med manualer ( litt usikker på om det er det den øvelsen heter) og i tillegg klatrer/buldrer jeg 1-2 ganger i uken. Forslag til øvelser?

Alle tips taes imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du trenger er en sånn her:

http://www.x-life.no/abilica_doorgym/P_1405

Og sånn her gjør du det:

Beste måten å trene latimus, som er musklen du har på siden.

Jøss, er det virkelig ikke vanskligere enn det der? Om man kan si det sånn :p Har desverre ingen dørkarmer som er sterke nok til og faktisk våge å feste en sånn til, men jeg har tilgang på stenger som er høye nok ute, så da er det vel bare og slenge seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Banan Arne
Jøss, er det virkelig ikke vanskligere enn det der? Om man kan si det sånn :p Har desverre ingen dørkarmer som er sterke nok til og faktisk våge å feste en sånn til, men jeg har tilgang på stenger som er høye nok ute, så da er det vel bare og slenge seg på!

Vanskeligere? Det er TUNGT! :D Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chinups lite reps tunge vekter

Tunge vekter er nok ikke nødvendig for meg enda, ettersom jeg bare klare rundt 5 på en god dag, og det med egen kroppsvekt ;) Men når ville du anbefalt og begynne å øke med vekt? Er det et visst reps mål man ser etter før man skal øke med tilleggsvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli

Du har helt sikkert sterke nok dørkarmer til å henge opp en doorgym. Vekten din kommer ikke på listen over døren, men på de stengene som ligger på listene på motsatt side om du skjønner?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert sterke nok dørkarmer til å henge opp en doorgym. Vekten din kommer ikke på listen over døren, men på de stengene som ligger på listene på motsatt side om du skjønner?!

akk jeg vet ikke. Det er pappa som sverger til at dørene han har satt opp ( må få legge til at han slett ikke er noe snekker, men snarere en konditor haha :p ) ikke vil takle det. Men har jo som nevnt tilgang på noen stenger rett uti bakgården her som er i fin høyde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli
akk jeg vet ikke. Det er pappa som sverger til at dørene han har satt opp ( må få legge til at han slett ikke er noe snekker, men snarere en konditor haha :p ) ikke vil takle det. Men har jo som nevnt tilgang på noen stenger rett uti bakgården her som er i fin høyde :D

Alle som ser en slik aparatur tenker i første omgang, no way om lister med fire små stifter holder oppe noe slikt, men presset kommer på listene som går nedover så dette er nok ingen fare å bruke :)

Slipper du å henge å dingle uti bakgården :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som ser en slik aparatur tenker i første omgang, no way om lister med fire små stifter holder oppe noe slikt, men presset kommer på listene som går nedover så dette er nok ingen fare å bruke :)

Slipper du å henge å dingle uti bakgården :) hehe

Ja vet du, du sier nok noe der... Ville ikke vært en dum investering uannsett, så da får jeg nok gå til innkjøp av en slik! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vet du, du sier nok noe der... Ville ikke vært en dum investering uannsett, så da får jeg nok gå til innkjøp av en slik! :p

Jeg har en sånn til å henge opp selv, og jeg har ikke falt ned, ødelagt døra etcetc enda, så tror nok det skal gå bra med dine dører også :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dips og?? Da er det kanskje ikke så merkelig av meg og stusse på hvorfor jeg alltid kjente det baki der sånn i tillegg til triceps etter dips, trodde alltid jeg gjorde noe feil! haha:p

Det er mer enn en måte å ta dips på. Eksempelvis, dersom du bøyer deg lengre fremover vil du ta mer på bryst og mindre triceps, og jo mer oppreist stilling du har, jo mer vil du kjenne det i triceps. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...