Gå til innhold

Polstring til vektstang (og glute brigde spm)?

Anbefalte innlegg

Hvor får jeg kjøpt polstring til olympisk vektstang? Ser jeg har behov for det til blant annet glute brigde og hip thrust. Er helt ny i "vekt-verden", så håper noen har gode tips!

Og et spørsmål til, jeg er ikke sterkt nok til å ha store nok vekter på når jeg gjør disse øvelsene, - er det vanlig å f.eks bygge opp under stanga litt, slik at jeg får plass under? Altså, hvis jeg har stanga på 20 kg, pluss 2x10 kg vektskiver, så får ikke kroppen nok plass under fordi vektene ikke har stor nok diameter.... Make sense? :-)

Fortsetter under...

Bare sånn kjapt. Hvis du ikke er sterk nok til å ha så store vekter, så trenger du trolig ikke polstring enda ;)

Det er helt vanlig å bygge opp sånn at du kommer deg under.

http://www.sportsmaster.no/Styrke/Vektskiver%20manualer%20og%20utstyr/Bar%20Pad%20nakke%20pute.aspx

Jeg foretrekker balanseputer framfor pussypad... Syns ikke pussypads hjelper noe i det hele tatt, jeg får blåmerker uansett.

Noe sånn som denne:

http://www.idrettsbutikken.no/Avdelinger/Produkter/Treningsutstyr/Balanse/Balanseputer/Airex-Balansepute-Bestselger-til-trening-og-rehabilitering-AQ090-p0000010748

Enig, den der funker mye bedre enn pussypad.

Vel, 40 kg for meg som bare veier 49 er tungt nok ;) så synes det blir ubehagelig uansett hvordan jeg plasserer stanga! Takk for tips :)

Som gutt på 90kg så er 40kg også for tungt uten pussipad. I feel ya sistah

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...