Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kjører ofte cardion min eller styrkeøkten. Jeg har begynt å lure på når jeg egentlig skal innta proteinshaken min? Skal jeg ta den etter styrkeøkten og FØR cardio? Eller holder det å ta det etter hele økten er ferdig?

Du kan godt vente til du er ferdig med å trene før du inntar noe.

Okei! Ble litt usikker siden man i prinsippet skal ta shaken 30 min etter styrkeøkten :)

Ta det etter trening, kjør gjerne på med kreatin dog oxså etter trening - vil gi økt muskelvekst. Hvis du ikke får inn det daglige inntaket av proteiner er det greit å få inn i seg en shake.

Okei! Ble litt usikker siden man i prinsippet skal ta shaken 30 min etter styrkeøkten :)

Skal du ha veldig lang løpeøkt når du er ferdig med styrkeøkten da?

Forøvrig så er det hovedsakelig disse 2 timer etter trening som er viktigst for restitusjonen.

Skal du ha veldig lang løpeøkt når du er ferdig med styrkeøkten da?

Forøvrig så er det hovedsakelig disse 2 timer etter trening som er viktigst for restitusjonen.

Nei, kjører bare litt intervaller. Sånn 30-40 min :) Okei. Er vel bare jeg som henger meg opp i at jeg må ha shake rett etter trening. Da alle fitness utøverne gjør det:P hehe

Annonse

Hva med å kjøre styrke og cardio på hver sin dag så du faktisk får utbytte for hver av øktene? :) spesielt da du kjører en ganske lang intervalløkt

Jeg pleier egentlig å gjøre det, men har eksamensperiode så tiden strekker ikke så til! Men jeg kjører bare intervallbiten i 10 min også er det med 10 min opp og nedtrapping;)

Hva med å kjøre styrke og cardio på hver sin dag så du faktisk får utbytte for hver av øktene? :) spesielt da du kjører en ganske lang intervalløkt

Men hva tenker du i forhold til prottis shaken da? At jeg skal ta den etter hele økten er ferdig?

Men hva tenker du i forhold til prottis shaken da? At jeg skal ta den etter hele økten er ferdig?

Er du kjempesulten/sliten så ja, kjør på - om det er når du er ferdig eller halvferdig spiller ingen rolle hvis du ikke klarer å yte likevel. Hvis ikke holder det med å spise til du er hjemme - personlig sluttet jeg med shake etter trening i 2009, har ikke tatt skade av det.. :)

Er du kjempesulten/sliten så ja, kjør på - om det er når du er ferdig eller halvferdig spiller ingen rolle hvis du ikke klarer å yte likevel. Hvis ikke holder det med å spise til du er hjemme - personlig sluttet jeg med shake etter trening i 2009, har ikke tatt skade av det.. :)

Okei :) jeg pleier ikke ta shake hvis jeg skal spise innen en halv time. Men du som ikke tar shake, spiser alltid innen en halv time? Eller er du ikke så nøye på det? Er jo egentlig mange veier til ROM, og du ser jo dødsbra ut ;) (selv uten shake etter trening. hehe)

Okei :) jeg pleier ikke ta shake hvis jeg skal spise innen en halv time. Men du som ikke tar shake, spiser alltid innen en halv time? Eller er du ikke så nøye på det? Er jo egentlig mange veier til ROM, og du ser jo dødsbra ut ;) (selv uten shake etter trening. hehe)

Det spørs helt - som regel har jeg med meg bcaa eller pwo/during wo med aminosyrer eller en matboks som jeg spiser etter trening hvis jeg trener utenfor Oslo og har lang vei hjem. Som regel er jeg også ganske sulten etter trening - men det hender at det tar lengre tid og hvis jeg ikke er sulten eller jeg har planlagt litt feil.. ;)

Dog - hvordan jeg ser ut i dag- takk forresten :D, avhenger av langt flere faktorer (kontinuitet over lavt tid = livsstil) enn bare hva jeg får i meg av næring i tidsrommet etter trening... :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...