Gå til innhold

Plutselig intens hodepine..


berith

Anbefalte innlegg

Hei. Har trent styrke regelmessig nå i ca ett og et halvt år. Føler at tiden er inne for å legge på litt ekstra vekt, gøy! Men i går opplevde jeg noe: Under min 6. knebøy fikk jeg plutselig intens hodepine. Det kjentes nesten ut som om noen stakk en kniv inn i hodet mitt på venstre side. Jeg måtte avslutte treninga umiddelbart, og hadde vondt i hodet resten av kvelden (men den intense smerten ga seg ganske fort). Vet at noen sikkert vil si at jeg må ta en legesjekk, men utenom det: Er det noen som har erfaring med noe lignende?? Er nesten litt redd for å dra på trening og ta i skikkelig i dag, kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det var en enkelthendelse og du ikke har andre symptomer er det ingen grunn til å haste til legen, men om du er usikker kan du ringe å høre. Du kan ha lagt stanga feil til slik at den klemte på et triggerpunkt eller la ei nerve i klem, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ganske samme hendelse for en stund tilbake. Fikk det under et hanguppsett. Sterk hodepine på venstre side av hodet. Ble liggende i sengen resten av kvelden. Hendte flere ganger når jeg anstrengte kroppen. Gikk til legen og fikk diagnosen migrene. Det kom hver gang jeg trente. Nektet og gi opp treningen, så gikk til slutt en naprapat, som knadde i nakke øvre del rygg. Han sa jeg hadde gode muskelknuter. Og det føltes ut som hele verden løsnet fra skuldrene og hodet. Hadde 4 behandlinger over en 2 måneders tid. Og ikke hatt vondt i hodet etter det:) Bruker nå også rumbleroller en gang i uka, for og forebygge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

fant denne tråden da jeg søkte på hodepine. Nå har dette skjedd to treningen på rad. Det føles som en eksplosjon i hodet når jeg gjør en spesifikk øvelse. I dag var jeg nøye med kosthold, hydrering, oppvarming +++. ALT var fint, helt til det plutselig skjedde. Jeg skal sjekke opp dette med muskelknuter og anstrengelseshodepine, men dytter i samme slenge tråden opp, i håp om flere teorier og svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Har trent styrke regelmessig nå i ca ett og et halvt år. Føler at tiden er inne for å legge på litt ekstra vekt, gøy! Men i går opplevde jeg noe: Under min 6. knebøy fikk jeg plutselig intens hodepine. Det kjentes nesten ut som om noen stakk en kniv inn i hodet mitt på venstre side. Jeg måtte avslutte treninga umiddelbart, og hadde vondt i hodet resten av kvelden (men den intense smerten ga seg ganske fort). Vet at noen sikkert vil si at jeg må ta en legesjekk, men utenom det: Er det noen som har erfaring med noe lignende?? Er nesten litt redd for å dra på trening og ta i skikkelig i dag, kjenner jeg..

Tror det er høyst sannsynlig at afterall har rett, fikk det samme på mark her om dagen, kjørte Vasalva på noe som var ca. 95% 5 reps maks, og fikk akkurat det samme på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest både om spennings og anstrengelseshodepine, samt muskelknuter, uten å bli særlig klokere. Det skjedde på høyre siden av hodet, og det var mest når jeg bøyde nakken fremover. Det virket som om den hadde rot i nakken. Siden jeg hadde gitt meg på onsdag (jeg greide ikke fullføre treningen, så jeg kuttet ut mageøvelsene og intervallen), så kicket stabeistet i meg inn, og jeg bestemte meg for å fullføre. Jeg reduserte intensiteten med mindre vektskiver, og greide etter hvert å holde smertene på et minimalt nivå. Hodepinen ga seg ikke før på natten. Jeg har også kjent noe til den i dag da jeg jobbet (tunge løft på jobben i dag).

Vil uansett takke for svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...