Gå til innhold

står mellom 2 programmer ..usikker


Tine

Anbefalte innlegg

jeg står mellom disse to programmene som jeg tenker å bytte til:

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=810

eller

http://fitnessbloggen.no/treningsmetoden-phat/

men jeg heller mest mot xl pogrammet. jeg liker å trene mye og ofte.

jeg trener for å stille i fitness mot AF eller bodyfitness.jeg er godt på vei nå:)

men har tatt pause fra coachen min fordi det blir så dyrt i lengden. nå har jeg lyst å prøve ut noe nytt..men jeg er livredd jeg skal miste styrke eller vekst hehe

overkroppen er kommet seg veldig,særlig rygg. men sliter med beina.. det kommer av at jeg har en skade i ryggen som gjør at jeg ikke kan kjøre dype knebøy,men vanlige. og ikke noe særlig markløft typer..

så det vil si at jeg må bytte ut noen øvelser om det blir xl..

noe annet istede for rumenske markløft?

noe annet enn hacksquat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg kom frem til at jeg kunne bytte ut med evt frontbøy og utfall/glute bridge. prøve meg frem? good mornings funker ikke for meg..blir altfor mye belastning på korsrygg :( men rygghev bruker jeg å ta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg kom frem til at jeg kunne bytte ut med evt frontbøy og utfall/glute bridge. prøve meg frem? good mornings funker ikke for meg..blir altfor mye belastning på korsrygg :( men rygghev bruker jeg å ta:)

Hva slags belastningsnivå er det du legger deg på når du prøvde good morning , forresten?

Prøve seg frem er ofte det beste ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja det er så lenge siden hehe.. tror ikke jeg kjørte tungt hvertfall.. maks 15kg med lett stang.. men fikk høre fra fysio at jeg ikke skulle kjøre den fordi det ga enormt belastning på korsrygg pga stanga på nakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygghev og good mornings tar (etter det jeg ser det) ganske likt på korsryggen , GM bør være litt tyngre ved lik belastning siden vekta er bittelitt lengre fra korsryggen, men bare man er smart med hvor tung belastning man bruker, og lytter til kroppen, så burde begge deler gå fint.

Men jeg er ingen lege/fysio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja det er så lenge siden hehe.. tror ikke jeg kjørte tungt hvertfall.. maks 15kg med lett stang.. men fikk høre fra fysio at jeg ikke skulle kjøre den fordi det ga enormt belastning på korsrygg pga stanga på nakken..

Usj, belastning på korsryggen må vi for all del ikke ha. Typisk fysio-bullshit, IMHO. Det beste er nok å isolere alle musklene i kroppen med fysioøvelser med små pissemanualer og plenty reps slik at man aldri blir sterk. Det er nok tryggest sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...