Gå til innhold

...


wombat

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et teit forslag, i alle fall et tungvint forslag...

Men hva om du (om du har mulighet) veier/forbereder/lager all mat (innenfor et gitt antall kalorier) for han i en uke, veier han før og etter og gir klar beskjed om at viss noe blir spist utenfor dette så SKAL det rapporteres? For å faktisk se om han legger på seg av "ingenting"?

Og om han gjør det så er det vel ingen tvil om at han må til legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menneh,jeg synesikke han ser ut som han trenger å slankes sånn sett jeg da:P Men dette er noe han selv ønsker ,sant? Og at det helt sikkert er vekt som har kommet på magen,mtp at han ikke ser ut som det er overvekt andre steder og det er jo typisk sånn menn oppi åra begynner å få mage veldig lett. Så jeg tenker at det må være karbohydratene...kunne du ikke luftet det for han da,prøve en tid? Han kjenner jo sikkert mange flinke folk også ,han kan jo få hjelp av noen flinke folk som vet hva de driver med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert et teit forslag, i alle fall et tungvint forslag...

Men hva om du (om du har mulighet) veier/forbereder/lager all mat (innenfor et gitt antall kalorier) for han i en uke, veier han før og etter og gir klar beskjed om at viss noe blir spist utenfor dette så SKAL det rapporteres? For å faktisk se om han legger på seg av "ingenting"?

Og om han gjør det så er det vel ingen tvil om at han må til legen...

Jeg kan ikke flytte inn hos han i en uke og lage mat for han... :p

Men jeg bodde der før, og han spiste akkurat det samme da, og det kommer på.. skal vi se... 1400-2000 kcal? Om shapeupclub sin vurdering er ok.

Han har i perioder levd på rugbrød, skinke og blomkål uten noen større forvandling (2,5 kg).

Menneh,jeg synesikke han ser ut som han trenger å slankes sånn sett jeg da:p Men dette er noe han selv ønsker ,sant? Og at det helt sikkert er vekt som har kommet på magen,mtp at han ikke ser ut som det er overvekt andre steder og det er jo typisk sånn menn oppi åra begynner å få mage veldig lett. Så jeg tenker at det må være karbohydratene...kunne du ikke luftet det for han da,prøve en tid? Han kjenner jo sikkert mange flinke folk også ,han kan jo få hjelp av noen flinke folk som vet hva de driver med:)

Nei, altså, for meg har han jo alltid vært litt småfeit og jeg syns jo han er litt søt sånn, men det er av helsemessige årsaker han ønsker det. Han holder på å svime av når han vasker trappen og må ta pause når han parkerer på jobben og skal gå bort på kinoen :p

Det er jo stort sett magen hans som er svær ja, kraftige lår osv har jo kommet av fotball osv :p Og de er ikke sånn fettete og sånn som mange feite er.. Mulig det kan funke å kutte karbohydrater ja, for det er jo hovedsaklig det han får mest av. Skal til Syden med han nå straks, så vi skal gå igjennom ting litt grundigere da. Men han er iallefall i gang med turer og jogging så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig merkverdig ut ja.. Altså, joda, brødskiver kan inneholde mye kalorier, men etter det pålegget du beskriver (+ at han antageligvis er ganske påpasselig ettersom han vil ned i vekt) vil jeg neppe tro måltidet kommer på mer enn 300 .. og greit nok at en vanlig middag ligger på rundt 800 kcal, men det er ganske mye kylling og ris som skal til for å komme dit altså, så vil da tro det er ca rett at han ligger på 1200- 1300 til dagen, og det er jo lite nok til å skulle gå ned uansett hvor gammel/lite bevegelse det er .. Stemmer for legetur (I) Og jeg skjønner godt du er rådvill, det ville jeg og vært, det går jo nesten imot menneskelig natur å skulle legge på seg av mindre enn basalforbrenningen krever...

Kanskje han går i søvne? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig merkverdig ut ja.. Altså, joda, brødskiver kan inneholde mye kalorier, men etter det pålegget du beskriver (+ at han antageligvis er ganske påpasselig ettersom han vil ned i vekt) vil jeg neppe tro måltidet kommer på mer enn 300 .. og greit nok at en vanlig middag ligger på rundt 800 kcal, men det er ganske mye kylling og ris som skal til for å komme dit altså, så vil da tro det er ca rett at han ligger på 1200- 1300 til dagen, og det er jo lite nok til å skulle gå ned uansett hvor gammel/lite bevegelse det er .. Stemmer for legetur (I) Og jeg skjønner godt du er rådvill, det ville jeg og vært, det går jo nesten imot menneskelig natur å skulle legge på seg av mindre enn basalforbrenningen krever...

Kanskje han går i søvne? o_O

Kan nevne legesjekk for han.

Mulig det er noe rart med denne familien, for jeg spiste så og si bare grandiosa (en hel hver dag) og kake (nesten en hel langpanne hver dag) og drakk STORE mengder cola (3-4 store flasker) og var undervektig før, så ikke vet jeg xD Noe rart på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne legesjekk for han.

Mulig det er noe rart med denne familien, for jeg spiste så og si bare grandiosa (en hel hver dag) og kake (nesten en hel langpanne hver dag) og drakk STORE mengder cola (3-4 store flasker) og var undervektig før, så ikke vet jeg xD Noe rart på gang.

Skjønner den - har selv ei mor som spiser proteinrike ting en gang i måneden, lever på fett og karbohydrater i form av brødskiver med rømme og sukker + smørbukk, vaniljestang og annen drit. Hun kjører til kjøpesenteret som ligger rett over gata (sånn 10 meter, no kidding) og ligger ellers på sofaen. Tynn som en stilk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...