Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er spent på hvordan det går, har masse hud til overs, men over navlen så sitter det godt fast i underlaget, og kjernemuskulaturen er ganske kraftig. Har ikke mye lyst til hverken inngrep eller tiden rekonvalesen tar, men hadde vært deilig og få fin mage igjen.

Skal du på konsultasjon på ett annet sykehus nå?

Blir på Teres Drammen.

Fortsetter under...

Er spent på hvordan det går, har masse hud til overs, men over navlen så sitter det godt fast i underlaget, og kjernemuskulaturen er ganske kraftig. Har ikke mye lyst til hverken inngrep eller tiden rekonvalesen tar, men hadde vært deilig og få fin mage igjen.

Blir på Teres Drammen.

jeg har kommet meg relativt fort i form,men det er en god stund til jeg er i god gammel form igjen kjenner jeg.

Blir nok ikke før på våren/sommern og da blir jeg litt småfrustrert.Men når jeg ser på magen å ser resultatet glemmer jeg dette fort.Hva er 3-6 mnd i forhold til resten av livet :)

Da har jeg vært til konsultasjon, og fått innvilget operasjon om 5 uker, men skal bruke helgen til å bestemme meg om jeg går for full eller mini bukplastikk.

Det var litt artig fordi kirurgen, Haukeland var forbløffet over hvor bra og stram huden min var med tanke på vektnedgangen, både mage, armer og bryst.

Han fortalte at han i løpet av alle sine flere hundretalls pasienter ikke hadde sett noe lignende. Kanskje noe i nærheten på veldig unge gutter i 20 årene, men aldri på en godt voksen mann. Han mente jeg nærmest var et unikum, og nesten en studie verdig.:blush:

Jeg har jo tenkt tanken selv, at det er helt utrolig at jeg ikke har mer slapp hud på lår, bryst, og armene er jo helt stramme.

Han mente at enten var jeg veldig heldig mht arv, eller så hadde jeg truffet veldig bra med trening og kosthold under vektnedgangen. Han fortalte også at kardio var veldig viktig mht til blodsirkulasjon i hud, som hjelper veldig mht at huden trekker seg sammen og blir bra. Det var nytt for meg.

Pr. i dag, så tenker jeg kanskje, det blir mini plastikk. Huden over navlen sitter som sagt godt i muskulaturen selv om det er litt mye hud, så ser det ganske bra ut. Dette er et mye mindre inngrep, og jeg vil være på beina raskere, navlen vil bli litt strekt og kanskje rar, men med bra med muskler, mindre underhudsfett tror jeg det kan blir bra uansett. :)

Da har jeg vært til konsultasjon, og fått innvilget operasjon om 5 uker, men skal bruke helgen til å bestemme meg om jeg går for full eller mini bukplastikk.

Det var litt artig fordi kirurgen, Haukeland var forbløffet over hvor bra og stram huden min var med tanke på vektnedgangen, både mage, armer og bryst.

Han fortalte at han i løpet av alle sine flere hundretalls pasienter ikke hadde sett noe lignende. Kanskje noe i nærheten på veldig unge gutter i 20 årene, men aldri på en godt voksen mann. Han mente jeg nærmest var et unikum, og nesten en studie verdig.:blush:

Jeg har jo tenkt tanken selv, at det er helt utrolig at jeg ikke har mer slapp hud på lår, bryst, og armene er jo helt stramme.

Han mente at enten var jeg veldig heldig mht arv, eller så hadde jeg truffet veldig bra med trening og kosthold under vektnedgangen. Han fortalte også at kardio var veldig viktig mht til blodsirkulasjon i hud, som hjelper veldig mht at huden trekker seg sammen og blir bra. Det var nytt for meg.

Pr. i dag, så tenker jeg kanskje, det blir mini plastikk. Huden over navlen sitter som sagt godt i muskulaturen selv om det er litt mye hud, så ser det ganske bra ut. Dette er et mye mindre inngrep, og jeg vil være på beina raskere, navlen vil bli litt strekt og kanskje rar, men med bra med muskler, mindre underhudsfett tror jeg det kan blir bra uansett. :)

Jeg tror du vil angre deg viss du tar mini-bukplastikk,mange gjør det.

Når du alikevel skal legge deg under kniven,men er jo du som må gjøre valget :)

Gratulerer! Høres ut som du har alle forutsetninger for at resultatet skal bli bra uansett hva du velger :)

• 1 måned senere...

Så fint at du har fått innvilget operasjon da :) Det høres ut som mini plastikk vil dekke ønskene dine, og som du sier så er man raskere tilbake i dagliglivet etter denne typen inngrep. Sa kirurgen noe om hva han anbefalte mtp hvilket inngrep?

Annonse

Så fint at du har fått innvilget operasjon da :) Det høres ut som mini plastikk vil dekke ønskene dine, og som du sier så er man raskere tilbake i dagliglivet etter denne typen inngrep. Sa kirurgen noe om hva han anbefalte mtp hvilket inngrep?

Jeg ble nødt til å utsette operasjonen til over sommeren pga jobb, og det passer egentlig bedre da jeg nå akkurat er ferdig med å bulke på meg 5 kilo. Er på vei nedover i fettprosent igjen nå, og når jeg målet mitt på 10-12 prosent, blir det også lettere å ta en avgjørelse mht til stort eller lite inngrep, så det blir ny konsultasjon da. Ting kan nok forandre seg ganske mye med mindre underhudsfett.

• 3 uker senere...
Jeg vet faktisk ikke... Han var så kjapp på kontrollen, jeg glemte å spørre om jeg skulle det, og så står det ingenting i informasjonen jeg har fått. Kanskje jeg må ringe inn og spørre, eller finner de ut av det når jeg kommer på operasjonsdagen?

Det kan godt hende legen ikke vet det før operasjonsdagen. Da jeg opererte i mai i fjor så sa legen på konsultasjonen at han ikke trodde jeg måtte sy musklene, men at han ikke kunne si det helt sikkert før jeg lå på operasjonsbordet og han fikk se. Jeg slapp. Det var heller ikke snakk om at jeg måtte betale noe selv for det om det hadde vært aktuelt, enda jeg var operert privat på det offentliges regning (operert ved Teres Tromsø).

Jeg har også tatt bukplastikk. Av den enkle grunn at jeg hadde eksem/sopp i henget. Og at jeg klødde meg til blods til tider.

Om jeg hadde fått valget om miniplastikk eller full plastikk så hadde jeg valgt full. Uansett. Det gir garantert det beste resutaltet og vel verdt det!

Jeg har også tatt bukplastikk. Av den enkle grunn at jeg hadde eksem/sopp i henget. Og at jeg klødde meg til blods til tider.

Om jeg hadde fått valget om miniplastikk eller full plastikk så hadde jeg valgt full. Uansett. Det gir garantert det beste resutaltet og vel verdt det!

Kan skrive under på alt her, gitt.

• 4 måneder senere...

Hei! Er imponert over hva du har fått til etter operasjon og med trening!

Jeg tok en operasjon for vektnedgang (gb) i august 2013, hos Aleris i Oslo. Jeg har nå gått ned fra 118 kg til 64, DVD 54 kg. Livet har blitt så bra på mange måter, og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg gjennomførte operasjonen. Da jeg ikke orket å stå på venteliste i 3-5 år for å få dekket av det offentlige, valgte jeg å betale det selv.

Som forventet har jeg løs hud flere steder, men er mest opptatt av å få gjort noe med magen. Leser at du har fått en bukplastikkoperasjon dekket av det offentlige, og at du opererte deg hos Aleris. Jeg ønsker også å bruke de til dette. Kan du hjelpe meg å besvare følgende spørsmål i forbindelse med dette. Det vil jeg STOR pris på! Spørsmålene er rundt hvordan gikk du frem for å få operasjonen dekket av det offentlige.

1. Startet du med å snakke med din fastlege eller tok du direkte kontakt med Aleris?

2. Dersom du gikk gjennom din fastlege, er det da han som avgjør at du får dekket av det offentlige eller sender han bare en henvisning til vurdering hos Aleris?

3. Vis fastlegen kun sendte en henvisning til Aleris, hva er i så fall Aleris krav for å få det dekket av det offentlige?

:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...