Gå til innhold

Chins eller pullups!?


Cre*tive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Myr sier det bra. Mange vil føle det lettere å ta chins siden du får mer hjelp av biceps her. Før klarte jeg ingen hangups, men 2-3 chins med halvgod teknikk. Ved å først bli god i chins ved mange sett på 1-2 reps, tok jeg "overgangen" til hangups som er mer krevende og nå nyter god framgan i den øvelsen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel chins med nøytralt grep som jeg har i programmet mitt!!:) Takk for god forklaring!! :)

Hva er motstanden i de forskjellige strikkene? Er det stor forskjell fra det ene til det andre? Per dags dato bruker jeg grønn strikk, og klarer ca. 12*3 chins med nøytralt grep..

markus90: Mener du pullups når du sier hangups? :barefoot: hehe... Mye gresk her ennå ;) Så hvis jeg har grei fremgang i chins med nøytralt grep så skal det være mulig å trene de andre variantene uten de kjempestore anstrengelsene etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg har grei fremgang i chins med nøytralt grep så skal det være mulig å trene de andre variantene uten de kjempestore anstrengelsene etterhvert?

Det er ikke en selvfølge at pull-ups blir "lett" når en mestrer chins! Greier ca ti chins med kroppsvekt, ca 5 rep. med 5kg ekstra, og 1 med 10kg ekstra.(både med nøytralt og vanlig grep) Men kun ett par pull-ups! :sorry: Selvfølgelig har jeg trent mest på chins, men jeg har trent en del på pull ups også.

Der hvor jeg trener er den grønne strikken den som hjelper minst, men det er mulig varierer fra merke til merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...