Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 som gjerne vil bygge muskler, er generelt tynn, men litt smått her og der som ligger igjen etter russetiden. Har prøvd å se rundt om hva jeg skal spise for å få lavere fettprosent. Føler det står veldig mye forskjellig overalt, og lurte på hva folk anbefaler? Er til tider kresen men elsker mat. Har folk noen tips? Eller har lyst til å sette opp eksempler på forskjellige dagsinntak?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26497-mat-for-lavere-fettprosent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Velkommen hit:)

Hvis du virkelig er interessert i kosthold og generelt bedre helse vil jeg anbefale deg å lese denne

FAQ

Kanskje litt kjedelig å bare bli skuffet videre til en tråd, men hvis du leser og forstår det du leser her, vil du være rustet for en fit fremtid(y)

Trodde det var mer for å gå ned i vekt. Har bare lest andre steder at det er forskjellige

matvarer som er bra å spise for å minske fettprosenten. Er for glad i mat til å spise mindre. Har en far som har dyttet inn med teskje fra dagen jeg ble født at det er viktig med protein så det vil jeg tro jeg får nok av

Annonse

Gjest QueenWinther

En kcal er èn kcal, samme hvor den kommer fra. Du kan spise mer mat, altså større masse, om du velger magre produkter. velger du kaloririke produkter må du spise mindre - du kan spise sykt mye salat for å komme opp i f.eks 1800kcal, men ikke like mye olje, fordi olje inneholder mer kcal per 100gram.

Så lenge du spiser mindre enn du bruker vil du gå ned.:)

Hun skal jo ikke ned i vekt. Jeg ville: funnet ut ditt vedlikehold, og hold deg der en stund, så kan du justere opp eller ned etterhvert. Få i deg 2g protein x kroppsvekt, hvertfall 1g fett pr kroppsvekt, og fyll på resterende karbohydrater. Tung styrketrening, og nok mat :) mitt tips hvertfall...

Det finnes ikke mat som forbrenner fett. Som Ina Winther sier, en kalori er en kalori. Du kan om du vil gå ned i vekt ved å spise burger hver dag, hele dagen om du vill, så lenge du ligger i underskudd. Men er da ofc vanskligere å få i seg andre næringstoffer/vitaminer som man trenger.

Tenker litt mer spesifikt. Trene styrke og kondis en del, går på sports linje på folkehøyskole. Men har litt lovehandels og lår som gjerne kunne hatt litt mindre fett, for jeg vil heller se markert ut enn stor :)

Hei det sjønner jeg godt ! Hold det enkelt, kaloriunderskudd er det som gjelder. Den store feilen er å tro at det er detaljene som teller. Da ender fokus på feil sted. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...