Gå til innhold

Hvilken idrett passer for meg?


Ingar93

Anbefalte innlegg

Jeg er 170 cm høy, og veier ca. 100 kg. Jeg har en del muskelmasse, og ca 25% fett.

Jeg har gått lei av å trene uten mål og mening, og har nå lyst til å begynne med en idrett slik at jeg har noe spesifikt å trene mot.

Hvis noen har tips til idretter som kan passe for meg blir jeg takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Judo er også en idrett som passer godt med 20%+ kroppsfett. Amerikansk fotball kan også gi deg utfordring, i tillegg til at du får trent intervaller automatisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trent jijitsu også, og det er en veldig fin og morsom sport - men for styrke og intensitet ville jeg nok valgt judo. Bjj er også veldig bra, men siden det stort sett bare er bakkekamp er ikke vekt/høyde noen fordel. Den største fordelen med judo, slik jeg ser det, er at det er mindre fare for ømme ledd etter noen ekle bendinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For styrke kan jeg være enig ja, i ju jitsu går det på teknikk stort sett, men intensiteten er opp til hver enkelt egentlig:) har ikke prøvd judo ennå, kanskje jeg burde ta turen dit en gang også? uansett så vil jeg råde trådstarter til å prøve ut forskjellige ting, og rett og slett finne ut selv hva som motiverer han :) jeg var selv innom både håndball og fotball, og diverse andre aktiviteter, før jeg fant ut at ju jitsu passet for meg. Og nå skal jeg trene mer styrke i tillegg er planen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Jeg er 170 cm høy, og veier ca. 100 kg. Jeg har en del muskelmasse, og ca 25% fett.

Jeg har gått lei av å trene uten mål og mening, og har nå lyst til å begynne med en idrett slik at jeg har noe spesifikt å trene mot.

Hvis noen har tips til idretter som kan passe for meg blir jeg takknemlig.

Om du er i Oslo så ta turen innom Frontline Academy i Bogstadveien. Der trener de submission wrestling, brazilian jiu jitsu, thai boxing og MMA.

Veldig utfordrende trening, og kjempemorro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...