Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle på fitnessbloggen :) Jeg luree enkelt og greit på om jeg skal betrakte/regne med karbohydratene i proteinpannekakene fra Proteinfabrkken? Karboene er primært sukralose. Så vidt jeg vet påvirker ikke sukralose blodsukkeret, samt inneholder 0kcals. Har ikke aå mye å si, men når jeg fortærer 3 pannekaker( <200g), får jeg i overkant av 70g karbs som har litt å si for min del. Så hva sier dere til dette? Håper på god respons her !

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25853-regne-med-karbo-i-proteinpannekaker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker kun vann og steker i bittelitt smør :)

Synes ikke innholdslisten var særlig imponerende

Hvetemel, myseproteinkonsentrat, eggehvite protein, maltodekstrin, melkeprotein konsentrat, solsikkeolje, havrefiber, hevemiddel (natrium bikarbonat), fortykningsmiddel (guar gum), salt (natriumklorid), aroma, kanel, surhetsregulerende middel (mononatriumfosfat), søtstoff (sucralose), emulgator (soya lecitin). Inneholder kunstig søtstoff.

Så ja - iom det er karb (av dusteste sort) så er det jo å regne med. I tillegg til mange andre unødvendige ingredinenser

Hva med å bruke proteinpulver?

Annonse

Tusen takk! :) Men disse pannekakene fra pf er vel ikke så ille til kos? Bedre alternativ vel :)

PF sine pannekaker blir som å lage pannekaker selv med hvetemel, litt proteinpulver, egg, melk, og kunstig søtning + at de har masse annet rart oppi:)

Altså, jeg hadde da heller lagd "ekte" pannekaker til kos;) Dessuten er de veldig dyre i forhold til hva den boksen faktisk inneholder;)

PF sine pannekaker blir som å lage pannekaker selv med hvetemel, litt proteinpulver, egg, melk, og kunstig søtning + at de har masse annet rart oppi:)

Altså, jeg hadde da heller lagd "ekte" pannekaker til kos;) Dessuten er de veldig dyre i forhold til hva den boksen faktisk inneholder;)

Ja sant! Men nå som jeg først har kjøpt disse alt for dyre pannekakene er de vel ikke så grusomme at jeg ikke kan spise de, hehe :p Skal prøve på pannekakeoppskriften din! :)

Selvfølgelig ikke noe stress å spise opp det du har kjøpt alt:) Er heller ikke stress å spise en plate melkesjokolade til dessert:rolleyes:

Men har gjort samme feilen før selv, og trodd sånne produkter er veldig bra, bare derfor jeg poengterte det:)

Annonse

Hvis en leser innholdsfortegnelsen før en kjøper en vare slipper man slike "overraskelser".. En må ta en prøvetur før en kjøper bilen vettu ;)

Godt sagt!:)

Jeg var bare så utrolig naiv på sånt før....:p lærer så lenge man lever:)

Hvis en leser innholdsfortegnelsen før en kjøper en vare slipper man slike "overraskelser".. En må ta en prøvetur før en kjøper bilen vettu ;)

hehhe, ja, leser jo alltid innholdet på varene jeg kjøper - men denne var jeg nok litt rask med :p

Jeg kan jo slenge ut min favorittoppskrift;

1 banan most

1-2 egg(evt 1 egg + hvitter)

20g proteinpulver

Melk/kesam/cc ca 3 store skjeer

Litt vann

Så la den svelle i noen minutter og stek:)

Hvilken erfaring har du på hhv. melk/kesam/cc? hva blir best av de 3 ingrediensene å bruke og hva skaper best konsistens?

Syntes helt klart melk/kesam er best:) Bruker jeg kesam blir de saftigere enn melk, men med melk funker bra det og:) CC kan bli litt klumpete...

skjønner! :) har selv bare brukt melk, og i tillegg havremel. Synes de kan bli litt "tunge" så kutting av alt havremelet til fordel for kesam høres interessant ut. Prøves ut imorgen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...