playfair90 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Jenter og spesielt jenter som er interessert i en sunn livsstil, driver med fitness o.l er blitt veldig flinke de siste årene til å dele sine gode og sunne oppskrifter på diverse medier. Det postes bilder på Instagram med dagens godbit. Blogger med sunne og gode matoppskrifter florerer. All ære til dere jenter, dere er fantastiske på dette området om jeg får lovt til å si det selv. Men nå er det på tide at også vi gutta viser hva vi kan. Derfor har jeg laget proteinrike, simple og enkle oppskrifter en 5-åring ville klart å diske opp. Inspirasjonen til de forskjellige oppskriftene er hentet fra ulike blogger, nettsider osv. Litt prøving og feiling har det blitt før de er blitt klare til å deles med dere. Disse oppskriftene er spesielt for oss gutter og jenter som ikke gidder å stå flere timer på kjøkkenet for å dandere maten til den blir kald for så å knipse 17 bilder av den for at den deretter skal havne under #lifestyle på Instagram. Proteinbrownies (1 person) (denne tar 4min å lage, trust me!) Ingredienser 1 egg 30g proteinpulver(sjokolade) 1 ts bakepulver 2 ts bakekakao 2 ts sukrin gold 1 ts mandelmel Litt vann Fremgangsmåte Finn fram en glassbolle og pisk sund egget i denne. Ha i alt det tørre. Ha i litt vann. Her varierer mengden vann med størrelsen egget var på, samt små forskjeller i tørrvarer. Røren skal bli tykk.Ha plastfolie over bollen og sett den inn på full styrke(800w) i mikroen på 45-75 sekunder(varierer med styrken på mikrobølgeøvnen). Anbefaler 45 sekunder første gang så heller prøve seg fram.Snu bollen og før brownisen over på et fat. Drysses med sukrinmelis om ønskelig. Tips Om ønskelig kan du ha sjokoladebiter, nøtter eller lignende i røren for litt ekstra kos. Av egen erfaring liker jeg å holde det enkelt da denne røren er så god i seg selv. Næringsinnhold Kalorier: 235 Protein: 32g Karbohydrater: 2g Fett: 11g Milkshake for muskler(1 person) Ingredienser 2 stk frosne bananer2 scoops proteinpulver (sjokolade/jordbær)2dl Styrk melk (1dl for iskonsistens) Fremgangsmåte Rensk bananene, ha i en frysepose og legg i fryseren i ca ett døgn.Ha alle ingrediensene i en blender. Bananene knekkes opp i 3-4 biter hver så knivbladene i blenderen får tak. Tips For tjukkere konsistens ha enkelt i mindre melk. Her kan du prøve deg fram til en iskonsistens om du vil. Anbefaler da 1 dl melk istedetfor 2 dl. Proteinpulveret bør i seg selv være godt. Lager min på Whey-80 Jordbær og sjokolade fra StarNutrition (gymgrossisten.no) og smaker fabelaktig. Næringsinnhold: Kalorier: 410 Protein: 43g Karbohydrat: 52g Fett: 3g Smoothie on the GO (1 person) Ingredienser 200 g frosne bær(skogsblanding,jordbær e.l)2 dl mager kesam½ appelsin1 bananEvt. søtning (stevia,sukring e.l) Fremgangsmåte Ha i de frosne bærene, banan, mager kesam og press en ½ appelsin i lag med dette i en blender.Blend Tips Har du ikke appelsin så funker appelsinjuice også. Pass på mengden for at ikke smoothien skal bli for tyntflytende. Næringsinnhold Kalorier: 355 Protein: 27g Karbohydrater: 60g Fett: 1g Pannekaker for champs (1person) Ingredienser 50g havremel½ banan1 egg30g proteinpulver1dl melk½ ts bakepulver ½ ts kanel/kardemomme (for ekstra smak) Tilbehør: ½ bananMager vaniljekesamPancake syrup fra Walden Farms (iherb.com) Fremgangsmåte Ha i alle ingrediensene i en bolle.La røra få hvile i 20-30min på benken.Bruk en full spiseskje som måleenhet for perfekte sveler.Stek på middels varme. Tips -Denne røren funker for vanlige pannekaker, vaffelkaker, sveler osv. Ha da i mer eller mindre melk for ønsket konsistens på røren. Hvilke typer tilbehør til er virkelig bare fantasien som bestemmer! Næringsinnhold (uten tilbehør) Kalorier: 420 Proteiner: 43g Karbohydrater: 32g Fett: 17g Dovendyret, Solid Snake, ThereseHag og 12 andre 15 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25846-enkle-og-fantastiske-proteinoppskrifter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian_B Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Omelett med røkelaks, 1 person Enkel og grei, godt og raskt. 5 egg Smør, 1 god klatt Røkelaks 100g Ost, 50g Krydder etter ønske Grønnsaker etter ønske Putt smør i pannen og varm den opp. Knus egg i en bolle og visp til plommen og hvite er blandet, tilsett krydder og grønt etter ønske. Hell i ferdig varmet panne. Ha på revet ost og ha på lokk. La steke til omeletten er stivnet og osten er smeltet. Putt på fat og ligg på skiver av røkelaks. Kalorier: 1048.2 Proteiner: 82.1 Fett: 80.3 Karbs: 2.2 (ønsker man mer, spis en banan) Tror disse tallene stemmer bra playfair90 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25846-enkle-og-fantastiske-proteinoppskrifter/#findComment-895431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maybjo Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Sjokoladeyoughurt/CC 1 boks CC med noen skjeer youghurt, 1 scoop sjokoladeprotein og litt bakekakao. Rør godt sammen, tilsett søtning om ønskelig! Jeg bruker stevia sjokolade digg med litt musli, nøtter, og/eller bær. Max 5 min playfair90 og Plingrii 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25846-enkle-og-fantastiske-proteinoppskrifter/#findComment-895449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
playfair90 Skrevet 22. november 2013 Forfatter Del Skrevet 22. november 2013 Omelett med røkelaks, 1 person Enkel og grei, godt og raskt. 5 egg Smør, 1 god klatt Røkelaks 100g Ost, 50g Krydder etter ønske Grønnsaker etter ønske Putt smør i pannen og varm den opp. Knus egg i en bolle og visp til plommen og hvite er blandet, tilsett krydder og grønt etter ønske. Hell i ferdig varmet panne. Ha på revet ost og ha på lokk. La steke til omeletten er stivnet og osten er smeltet. Putt på fat og ligg på skiver av røkelaks. Kalorier: 1048.2 Proteiner: 82.1 Fett: 80.3 Karbs: 2.2 (ønsker man mer, spis en banan) Tror disse tallene stemmer bra haha likte den siste der, "spis en banan". så sant så sant! Christian_B 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25846-enkle-og-fantastiske-proteinoppskrifter/#findComment-895451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.