Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er en jente på 20 år som vil komme i form. Jeg har satt sammen et program til meg selv, men er usikker på om det er et godt nok program. Er det noe jeg bør tilføye?

Målet mitt er å få økt energi, en sterkere og sunnere kropp, og en fin kropp som ser trent ut. Jeg ønsker å stramme opp alt og få en flatere mage og en mer spretten rumpe. Jeg veier ca 60kg, så har ikke tenkt å gå ned i vekt, det som vil være positivt er å gå opp i vekt på grunn av økt muskelmasse.

Tenker 3x10 repitisjoner på øvelsene. Ser for meg å trene styrke 2 ganger i uken, der jeg trener hele kroppen. Utenom det så vil jeg også sykle og gå/jogge 30/60min også 2 ganger i uken.

Øvelsene er disse:

Skulderpress

Skulderflies

Biceps-øvelse

Sittende lårcurl

Utspark

Utfall

Glute bridge

Situps

Hvordan ser dette ut? Får jeg dekket det viktigste? Jeg er nybegynner til dette, så setter stor pris på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25804-funker-dette-programmet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd knebøy og markløft, men det har seg slik at jeg ikke er så sterk at jeg klarer å gjøre de øvelsene fordi stanga uten vekter er for tung. Jeg er redd jeg komme til å skade meg selv hvis jeg hopper rett på det og anstrenger meg for mye.

Takk for tilbakemelding :)

Jeg har prøvd knebøy og markløft, men det har seg slik at jeg ikke er så sterk at jeg klarer å gjøre de øvelsene fordi stanga uten vekter er for tung. Jeg er redd jeg komme til å skade meg selv hvis jeg hopper rett på det og anstrenger meg for mye.

Dere har ikke noen mindre stenger da? Vi har jo disse store 20 kilos stengene, men hos oss er det også en del mindre stenger som kan brukes. Du øker fort når du først får starta, så det er ikke så lenge du skal drive på før du hiver vekter på den store stanga som igjen er en digg følelse :)

Kjør knebøy uten stang? Det er mange varianter en kan bruke til du er sterk nok til å kjøre med stang