Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Uenig! Om man utfører ett-beins-benpress uten å krumme, så vil den stille mindre krav til ryggen enn utfall. Min mening, men vi kan være enige om å være uenige.;)

Som jeg sa da jeg nevnte utfall for første gang, om krumming av ryggen er et problem ville jeg bytta den med utfall. Om du ikke krummer er det inget problem :)

Fortsetter under...

Den tar primært hamstrings og sete. Du kan legge til en øvelse for fremside lår også eventuelt. Leg extensions er trygt, men er en møkkaøvelse.

Om utfall tar primært Hamstrings og Setemuskulatur vil variere i forhold til skrittlengde og hvor dypt man synker i den eksentriske fasen. Quadriceps vil være aktive i mer eller mindre grad uansett. Om Leg extensions er en møkkaøvelse vil være kontektsavhengig, og så lenge men ikke skaper en ubalanse mellom quadriceps og sete og hamstrings så ser jeg ikke noe feil med å utføre denne øvelsen.

Takk for all tilbakemelding :)

Det er vanskelig å trekke en konklusjon ut av dette og samtidig vanskelig å ikke overtenke dette siden jeg aldri har gjort noe annet enn markløft og knebøy. Men jeg prøver likevel. Dersom jeg gjør alle øvelsene korrekt så har jeg følgende alternativ til en kombinasjon av markløft og knebøy:

1: Ett beins beinspress, tåhev siden denne ikke tar legger, og planke og rygghev siden hofte, korsrygg og mage ikke vil få nok trening av beinpress og tåhev?

2: Bulgarsk(?) utfall og leg extentions. Her er jeg usikker på om jeg trenger isolering av mage og korsrygg?

Noe jeg har misforstått her?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...